به گزارش «نود اقتصادی»، دریافت پیامک‌های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین دلیل بیشتر کاربران به‌دنبال راهی برای غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره‌های پیامکی، شرکت‌ها به استفاده از شماره‌های شخصی برای ارسال پیامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #۸۰۰* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره‌ها راه‌اندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیامک‌های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می‌شود که البته برای غیرفعال‌سازی این پیامک‌ها هم راه‌حل وجود دارد.

عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی همراه اول

برای عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می‌توانند با یکی از روش‌های ارسال عدد «۱» به « »، شماره گیری کد دستوری #۸۹۹۹*، تماس با مرکز اطلاع‌رسانی ۹۹۹۰، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیام تبلیغاتی خود اقدام کنند.

البته همراه اول ذکر کرده که پیامک‌های اطلاع‌رسانی اپراتور و اطلاع‌رسانی سرویس‌های پایه و باند پهن همراه اول، پیامک‌های تبلیغاتی محسوب نمی‌شوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیام‌ها را دریافت می‌کنند. همچنین برخی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه‌ها از این مبادی پیامک تبلیغاتی دریافت می کنند که در این خصوص نیز اپراتور دخالتی ندارد.

فعال‌سازی و غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی ایرانسل

ایرانسلی‌ها نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیامک‌ها اقدام کنند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل‌من و گزینه «مدیریت پیامک‌های تبلیغاتی، شماره‌گیری کد ‎۵۰۰۶#* و دریافت فهرست کاملی از گروه‌های پیامکی و پیامک به ۵۰۰۶ و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیامک‌ها، امکان‌پذیر است.

مدیریت خدمات پیامکی در اپراتور رایتل

در اپراتور رایتل نیز استفاده از نرم‌افزار رایتل من و مراجعه به منوی "مدیریت خدمات پیامکی انبوه و ارزش افزوده"، شماره‌گیری کد دستوری #۸۰۰* یا کد دستوری #۱۹۵* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره‌گیری کد #۳*۸۰۰* یا ارسال عدد ۳ به ۸۰۰، برای غیرفعال‌سازی و جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که از مراکز پیام‌ مانند (۱۰۰۰۱۲۳۴۵ و ۳۰۰۰۰۱۲۳۴۵) و شماره‌های مشابه ارسال می‌شود، کاربرد دارد.