به گزارش «نود اقتصادی»، داریوش باقرجوان اظهار کرد: از آنجا که سفر زائران اربعین از طریق حمل‌ونقل هوایی صورت گرفت، در بازگشت نیز انتظار فشار زیادی از مرزهای زمینی نداشتیم چرا که زائران ایرانی عمدتا ترجیح دادند که با همان هواپیما به شهرهای خود بازگردند.

وی افزود: اربعین امسال که با توجه به محدودیت‌هایی که عراق برای ایران در نظر گرفته بود، بسیار خلوت‌تر از سال‌های گذشته شد و بنابراین از روز دوشنبه که بازگشت زائران اربعین را برنامه‌ریزی کرده بودیم، روند کاملا عادی و بدون مشکلی در این زمینه وجود داشت.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: بر همین اساس برای بازگشت زمینی زائران ۷۵۰ دستگاه اتوبوس را در مرزهای مهران و شلمچه برنامه‌ریزی کرده بودیم و از روز دوشنبه تا کنون روزانه ۴۰ تا ۵۰ سرویس برای بازگشت آن‌ها انجام شد و تا کنون حدود ۵۰۰۰ نفر از زائران با اتوبوس جابه‌جا شده‌اند.

باقرجوان گفت: در این ایام با توجه به اینکه تا کنون تنها ۲۰۰ دستگاه اتوبوس مورد استفاده قرار گرفتند و تعداد اتوبوس‌ها از زائران بیشتر شده است، هیچ مشکلی در زمینه قیمت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشتیم.

وی اعلام کرد: با وجود اینکه تقریبا بازگشت زائران به پایان رسیده است اما همه امکانات و تدابیر اندیشیده شده در مرزهای مهران و شلمچه تا روز شنبه در این پایانه‌های مرزی مستقر می‌مانند تا مشکلی برای هیچ کدام از زائران به وجود نیاید.