اخبار شرکتها-مشهد زیارتگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) است و سالانه خیل عظیمی از مشتاقان و دوستداران این حضرت به این شهر سفر می کنند.

این شهر زیارتی در کنار حرم امام رضا دیدنی های بسیاری از جمله پارک های متنوع موضوعی و مراکز خرید گوناگونی را در خود جای داده است.  مشهد به صنایع دستی و سوغاتی های بی نظیری مانند زیورآلاتی با سنگ عقیق و فیروزه، چرم های خوش دوخت و زعفران خوش طعم و عطر اصیل معروف است.

حمل و نقل در مشهد

سفر به مشهد از راه های مختلفی صورت می گیرد و مردم وسایل نقلیه متفاوتی را برای رسیدن به مشهد انتخاب می کنند. در اینجا قصد داریم تا این راه ها را به صورت مختصر و مفید به شما معرفی کنیم. برای خرید  بلیط تهران مشهد  وارد بخش پرواز داخلی وب سایت کارناوال شوید.

حمل و نقل برون شهری

برای رسیدن به مشهدالرضا می توانید از سیستم های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای استفاده کنید. فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد، ایستگاه راه آهن مشهد و پایانه های اتوبوس رانی امام رضا، معراج و راه ابریشم در مسیرهای ورودی شهر به مسافران خدمات رسانی می کنند.

حمل و نقل درون شهری

تردد در شهر مشهد با وجود تاکسی های متعدد خطی، خطوط اتوبوس رانی شهری خصوصی و تندرو (بی آر تی) و مترو به آسانی صورت می پذیرد و حمل و نقل عمومی کار دسترسی به نقاط مختلف را آسان کرده است.

شما می توانید با استفاده از سامانه ترافیک مشهد موقعیت مکانی خود را بر روی نقشه به راحتی مشخص کرده و با استفاده از وسایل نقلیه ای که می خواهید، مسیر خود را به راحتی پیدا کنید. همچنین با استفاده از این نقشه آنلاین می توانید به راحتی از ترافیک آنلاین، دوربین ها، پارکینگ ها، مناطق شهرداری،‌ محدوده طرح ترافیک،‌ جایگاه های CNG، مراکز معاینه فنی، پایانه های مسافربری، قطار شهری، ایستگاه دوچرخه، پارکینگ معلولین و جایگاه های بنزین باخبر شوید. نحوه کار با این وبسایت در قسمت نکات ضروری به طور کامل آورده شده است.

معرفی شهر اصفهان

اصفهان یکی از 5 شهر برتر گردشگری ایران است.

می توان از جاذبه های گردشگری بی نظیری مانند میدان نقش‌جهان، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهلستون، بازار اصفهان، کلیسای وانک، مسجد جامع اصفهان، منارجنبان و ... در این شهر دیدن کرد.

برخی از مهمترین و زیباترین پل های ایران مانند سی‌‌وسه پل و پل خواجو در این شهر قرار گرفته اند.

به غیر از جاذبه های مشهور تاریخی، دیدنی‌های جذابی مانند موزه موسیقی، آکواریوم اصفهان، محله ارمنی‌ها، خیابان چهارباغ، مجموعه تفریحی کوه صفه، مجموعه تفریحی پارک جنگلی ناژوان و ... گشت و گذار در این شهر را دلچسب‌‌تر می کنند.

با سفر به اصفهان می توانید با گشت در بافت تاریخی و جاذبه های مشهور شهر، به یکی از مهمترین دوره های تاریخ ایران، دوره صفوی سفری به‌یادماندنی داشته باشید.

سفر به اصفهان، سفر به پایتخت صنایع‌دستی ایران محسوب می شود. با انتخاب نقش‌جهان به عنوان مقصد سفر می توانید با این بخش از فرهنگ ایران نیز آشنا شوید.

خرید بلیط تهران اصفهان

برای رسیدن به اصفهان می توانید از وسایل حمل و نقل گوناگونی استفاده کنید. شما با استفاده از لینک روبرو می توانید اطلاعات کاملی در مورد حمل و نقل در اصفهان به دست بیاورید و با حمل و نقل عمومی در شهر و همچنین فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری آن آشنا شوید.

سفر به اصفهان را با خرید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به اصفهان از وبسایت کارناوال تجربه کنید.

معرفی اهواز

اهواز در دل خود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی ایران است و میدان نفتی این شهر بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می‌رود. رودخانه تماشایی کارون از این شهر گذر می‌کند.

جغرافیا: قرارگیری شهر اهواز در جنوب‌غربی ایران، واقع شدن آن در میان دشت‌هایی که جلگه خوزستان را تشکیل می‌دهند و پوشش گیاهی ناچیز در این شهر، از عواملی است که موجب شده تا آب‌وهوایی گرم و خشک بر این شهر حاکم باشد. جلگه خوزستان با شیب کم و وجود گنبدهای نمکی در برخی از نقاط آن، نقش عمده‌ای در شور کردن اراضی و آب این ناحیه دارد. دمای هوا در زمستان به 5 درجه سانتی‌گراد و در تابستان به 50 تا 70 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

جمعیت: براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال 1395 جمعیت شهر اهواز حدود 1،303،000 نفر تخمین زده شده است که با احتساب 400،000 نفر ساکن حاشیه شهر این جمعیت به بالای 1،700،000 نفر می‌رسد و اهواز را در لیست شهرهای پر جمعیت ایران قرار می‌دهد.

دین و مذهب: مسلمانان (شیعیان و اهل تسنن)، زرتشتیان، اقلیت مندائی (1) و مسیحیان از جمله مردمانی هستند که در این شهر زندگی می‌کنند.

زبان و نژاد: اقوام ترک، لر، عرب و فارس در این شهر ساکن هستند و از زبان‌های رایج در اهواز می‌توان به عربی و فارسی اشاره داشت. بیشترین اقوام این خطه را عرب‌های خوزستان و بختیاری‌ها تشکیل می‌دهند.

اقتصاد: میدان نفتی اهواز بزرگترین میدان نفتی ایران به شمار می‌رود که میزان تولید نفت خام در آن به‌طور میانگین بالغ بر ۸۰۰ هزار بشکه در روز است. وجود کارخانه‌های بزرگ صنعتی، تاسیسات اداری و صنعتی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران، اهواز را به یکی از مهم‌ترین مراکز صنعتی ایران تبدیل کرده و می‌توان گفت چرخ اقتصادی اهواز بر روی منابع نفت و گاز می‌چرخد.

سفر به اهواز را با خرید مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما تهران به اهواز از وبسایت کارناوال تجربه کنید.