موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در دوره نهم در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص ارتباط میان واردات واکسن و تصویب FATF اظهار کرد: متاسفانه در دولت گذشته ترک فعل‌ها و دروغ‌های زیادی وجود دارد که نمایندگان مجلس و قوه قضاییه باید در خصوص آن‌ها پیگیری کنند. 

وی با بیان این که "سخنگوی دولت سابق و رئیس کل سابق بانک مرکزی علنا در مورد FATF به مردم دروغ گفتند" خاطرنشان کرد: آقایان ربیعی و همتی با دادن آدرس غلط در دولت گذشته وارد نشدن واکسن را به موضوع FATF ربط دادند و امروز که با تدبیر رئیس جمهور جدید واکسن وارد شده باید مورد پیگیری دستگاه قضایی قرار بگیرند.

این نماینده اسبق مجلس با انتقاد از عدم پیگیری ترک فعل‌های دولت‌های گذشته توسط قوه قضاییه گفت: در دولت گذشته ترک فعل‌های زیادی انجام شده که متاسفانه قوه قضاییه در خصوص آن‌ها سکوت کرده است. مثلا آقای انصاری رئیس سابق سازمان اموری و استخدامی از انتشار و حقوق و مزایای مسئولین خودداری کرد و یا بانک مرکزی لیست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی را مخفی کرد. در موضوع بودجه طبق گزارش‌های دیوان محاسبات ۶ تا ۷ هزار تخلف در بودجه‌های سال‌های اخیر وجود داشته ولی پیگیری در مورد آقای نوبخت انجام نمی‌شود.

ثروتی گفت: در دولت گذشته سه نفر برای خرید و صادرات نفت و دور زدن تحریم‌ها فقط به شخص بنده مراجعه کردند ولی من وقتی آن‌ها را به آقای زنگنه معرفی کردم ایشان توجهی نکردند. نمونه این ترک فعل‌ها زیاد است و از آقای محسنی اژه‌ای درخواست دارم نسبت به این موضوعات پیگیری کنند.