حسن حسینی شاهرودی، دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران در گفتگو با «نود اقتصادی» با انتقاد از مجوز برای واردات لوازم خانگی بوش گفت: ۴۲۰ کانتینر لوازم خانگی تولید شرکت بوش از ابتدا به شکل غیرقانونی وارد کشور شد و دولت روحانی به دنبال صدور مجوزهای غیرقانونی برای ترخیص این محموله بود که موفق نشد. خبر امروز مبنی بر دستور خاندوزی برای ترخیص لوازم خانگی بوش تعجب‌آور بود. 

وی بیان کرد: ورود این محموله به کشور یک قاچاق رسمی است و ترخیص چنین محموله‌ای که آسیب گسترده به صنعت کشور می‌زند از دولتی که خودش را حامی تولید ملی می‌داند و وزیری مثل خاندوزی بعید است. 

حسینی شاهرودی افزود: شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی در شرایط سخت تحریم ما را تنها گذاشته و رفتند. بعد از ۴ سال سهم تولید داخل را در حوزه لوازم خانگی از ۳٠ درصد به نزدیک ۱٠٠ درصد و کیفیت عالی رساندیم، حالا روا نیست در را برای محصولات خارجی مثل بوش باز کنیم!

دبیرکل انجمن لوازم خانگی ایران گفت: از لحاظ تکنیک، کیفیت و فناوری با تمام شرکت‌های بین‌المللی تولیدکننده لوازم خانگی برابری می‌کنیم و ظرفیت کارگرهای یک کارخانه ما در چهار سال گذشته از ۳٠٠٠ نفر به ۱۵٠٠٠ نفر رسیده است ولی اگر کارخانجات تولیدکننده لوازم خانگی ایران با ورود دوباره شرکتی مثل بوش زمین بخورند، برای همیشه نابود خواهند شد.

وی افزود: ایالات متحده هیچکدام از تحریم‌های ما رفع نکرده و فقط به کره جنوبی اجازه داده به ایران لوازم خانگی صادر کند. نباید از این موضوع خوشحال باشیم چون آمریکا این اقدام را در دنباله سیاست‌های تحریمی خودش و وابستگی بیشتر اقتصاد ما انجام داده است