سید سجاد پادام، معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس در گفت‌وگو با «نود اقتصادی» اظهار داشت: سال ۹۹ دولت می‌خواست همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را از سازمان تأمین اجتماعی آغاز کند ولی به دلیل اینکه تأمین اجتماعی سرمایه نداشت سراغ صندوق‌های کشوری رفت.

وی بیان کرد: بعد از همسان‌سازی حقوق صندوق‌های کشوری، بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی اعتراض کردند ولی تأمین اجتماعی سرمایه‌ای برای همسان‌سازی حقوق نداشت و دولتی‌ها بجای طلبی که تأمین اجتماعی از دولت داشت منابعی را برای همسان‌سازی حقوق مشخص کردند که تنها برای دو سال طرح همسان‌سازی کفایت می‌کرد.

پادام افزود: مجلس هم در تصویب این طرح مقصر است چرا که این طرح بصورت تبعیض آمیز اجرا شد و رویکرد صندوق‌های بازنشستگی تنها بیمه‌ای است و حمایتی نیست. دولت برای تأمین مالی همسان‌سازی حقوق‌ها شرکت‌های ورشکسته‌ای مثل هپکو را به تأمین اجتماعی داد که امکان نقدشوندگی ندارند. 

معاون دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس اضافه کرد: دولت امسال ۱۴٠ هزار میلیارد تومان از بودجه به صندوق‌های بازنشستگی کشوری کمک کرده است و این مبلغ در سال ۱۴٠۱ به ۲٠٠ هزار میلیارد تومان خواهد رسید. این موضوع تورم شدیدی را ایجاد می‌کند و صندوق‌های بازنشستگی به سمت ورشکستگی خواهند رفت.