به گزارش «نود اقتصادی»، احسان خاندوزی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: هزار جهد بکردم که بار وزارت بر دوش نگیرم، اما پس از استنکاف در اولین دعوت، بدلایلی پذیرفتم که پس از توکل و توسل، جامه رزم اقتصادی بر تن کنم و تجربه ۱۵ساله‌ام در سیاستگذاری اقتصادی را در خدمت دولت مردمی و ایران قوی بیاورم.

وی بیان کرد: در ایام نبرد اقتصادی اگر عافیت طلب بودم صندلی پاسخگویی را نمی پذیرفتم. سختی کار و سنگینی بار را می‌دانم اما با ایده های تحولی و تیم متخصص بنا داریم گذر کنیم و چاره ای جز این نداریم. با همکاری وزارت صمت خواهیم کوشید زمینه سرمایه گذاری خارجی در کشور را، فراهم کنیم و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور در اولویت است.

خاندوزی افزود: پر تکرارترین نارضایتی ها امروز مربوط به بانک هاست و نیاز به اصلاحات زیادی دارد. حمایت قاطع از توسعه سنت قرض الحسنه، واقعی شدن قراردادها و افزایش و توزیع تسهیلات بانکی در اولویت اصلاحات بانکی خواهد بود و به زودی شاهد پایان رها سازی بانک ها خواهیم بود.

وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت: بهبود توزیع درآمد و کاهش نارضایتی و رونق بخشی به درآمد از مهمترین اولویت های وزارت اقتصاد خواهد بود. به سمت اصلاح ساختار نظام بیمه ای و تسهیل روند آن خواهیم رفت.

خاندوزی افزود: بدانید که اینجانب این مسئولیت خطیر را جز برای اولا مقاوم‌سازی اقتصاد ایران در برابر اتاق جنگ خزانه‌داری ایالات متحده و ثانیا برقراری عدالت اقتصادی و ارتقاء معیشت ملت به ویژه اقشار ضعیف و متوسط نپذیرفته‌ام. امیدوارم با سرانجام یافتن اقدامات کوتاه مدت و آغاز برنامه های اصلاحی میان مدت، ملت بزرگ ایران از اوایل سال آتی ثمرات شیرین و مبارک تغییر دولت را در کام خویش احساس کنند.