به گزارش «نود اقتصادی»، رئیس جمهور محترم در حالی لیست کابینه خود را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که در مورد ترکیب تیم اقتصادی دولت کارشناسان نظرات مختلفی دارند در این زمینه با سید حسین میرجلیلی استاد تمام اقتصاد پژوهشگاه علوم انسانی گفت و گو کردیم.

وی با ابراز اینکه خاندوزی برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی گزینه مناسبی است گفت دکتر سید احسان خاندوزی اقتصاددان 41 ساله از اساتید اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی، شخصیتی مدیر و با درایت هستند.هم در عرصه علم اقتصاد و هم در عرصه عمل و تجربه کاری، ایشان موفق و تاثیرگذار بوده است.

میرجلیلی با ابراز اینکه دکتر خاندوزی دارای قریحه ای سرشار برای تحلیل مسایل اقتصادی بر اساس دانش اقتصاد و دیدگاهی خلاق برای یافتن راه حلهایی متناسب با شرایط توسعه ای و آرایش نهادهای اقتصادی کشور دارند گفت آشنایی عمیق دکتر خاندوزی با اقتصاد کلان ایران و به ویژه اقتصاد بخش عمومی کشور، از ویژگی هایی است که ایشان را برای تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی مناسب می سازد.

وی با تصریح بر اینکه در شرایط کنونی، اقتصاد ایران با مسایل متعددی مواجه است که مساله شناسی و راه حلهای خلاق اقتصادی با توجه به اقتضائات بومی را می طلبد گفت خاندوزی در عرصه عمل، راه حلهای واقع بینانه و متناسب با نهادهای اقتصادی ایران ارایه کرده است.

استاد تمام پژوهشگاه علوم انسانی افزود خوشبختانه وزیر پیشنهادی اقتصاد با توجه به پیشینه فعالیت در مراکز تصمیم سازی و سیاستگذاری اقتصادی کشور، در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، مدیریت اقتصادی در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اقتصادکلان مجمع تشخیص مصلحت نظام و هسته اندیشه ورزی وزارت اقتصاد، و سازمان امور مالیاتی، به عمق گره های کور اجرایی در پیش برد اقتصاد فعال و ایجاد رفاه عمومی پی برده است و این بهترین تجربه و کارآمدی برای این وزیر پیشنهادی است.

وی با ابراز اینکه یکی از مشکلات کنونی کشور، شیوه حکمرانی اقتصادی در شرایط تحریم و محدودیتهای کرونایی است که نیازمند تغییرات جدی در رویه کنونی و از برنامه های دولت سیزدهم است گفت خوشبختانه وزیر پیشنهادی در این زمینه تدابیری را بر اساس مطالعه ای منتشر کردند.

میرجلیلی پیرامون حجت الله عبدالملکی برای وزارت رفاه نیز افزود اقتصاددان 40 ساله از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق، شخصیتی با انگیزه، مدیر و با تدبیر هستند.

استاد تمام پژوهشگاه علوم انسانی با ابراز اینکه کارنامه عبدالملکی در عرصه علم و عمل نشان می دهد که توانمند و موفق می باشند گفت در عرصه علم با توجه به آثار علمی متعدد توانستند به سرعت به مرتبه دانشیاری ارتقاء پیدا کنند. همچنین عبدالملکی از صاحبنظران و مدافعان جدی اقتصاد مقاومتی است.

وی با ابراز اینکه به نظر می رسد این نخستین بار است که یک اقتصاددان ، سکان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به دست می گیرد گفت این را باید به فال نیک گرفت. آنهم اقتصاددانی که تجربه ذی قیمتی در اشتغال زایی و خودکفایی مددجویان یک نهاد حمایتی دارد.

همچنین این استاد دانشگاه با ابراز اینکه فقر و اشتغال از محورهای اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که دقیقا متناسب با پیشینه کاری عبدالملکی است گفت کارآفرینی و شیوه های مبارزه با فقر و ارتقای رفاه جامعه از زمینه هایی است که این وزارت خانه بدان نیازمند است و و وزیر پیشنهادی رفاه تجربه مدیریتی خوبی در این عرصه دارد.

‌وی با ابراز اینکه سازمان تامین اجتماعی که بیمه اجتماعی برای شاغلان فراهم می کند متناسب با پیشینه شغلی وزیر پیشنهادی رفاه است گفت عبدالملکی در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان فعالیت داشته و با بیمه مرکزی نیز همکاری داشته است.

میرجلیلی افزود در مجموع وزیر پیشنهادی رفاه که اقتصاددانی باتدبیر، مدیر و باانگیزه است، گزینه مناسبی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.