به گزارش «نود اقتصادی»، کتاب پروژه مطالبه گری، الزامات و ظرایف آن توسط قرارگاه ملی مبارزه با مفاسد اقتصادی رونمایی و منتشر شد.

در این کتاب تلاش شده است نحوه درست مطالبه گری، گام های مطالبه گری، الزامات و ظرایف مطالبه گری و مبانی مطالبه گری تبیین و آموزش داده شود

مسئله مطالبه گری بی شک رکنی اساسی در نظام مردمسالاری دینی است. این مسئله آنقدر مهم است که همواره امامین انقلاب اسلامی از مردم خواسته اند که در صحنه و میدان حاضر باشند و با هوشیاری و مطالبه گری خود، مسئولان را بر ریل های اصلی هدایت کنند. اما در بسیاری از مواقع زمانی که نام این وظیفه مهم به میان می آید با این پرسش از سوی جنبش ها و نهادهای اجتماعی مواجه می شویم که کسی حرف و مطالبات ما را نمی شنود و به آن عمل نمی کند.

اصلی ترین نکته ای که می توان به این گروهها گفت، ضرورت اصلاح روشهای مطالبه گری است. چه بسیار دیده شده که مطالبه گری ها تنها در پرسش و بلکه فریادی بر سر فلان مسئول، آن هم در حاشیه ی نشست و بازدیدی منحصر شده یا نهایتاً بیانیه یا نامه ای بوده که به مسئول مخاطب زده شده است. طبیعی است که با یک بار گفتن یا نامه زدن اتفاقی نخواهد افتاد.

از این رو بایستی نگاهی دقیق تر به مسئله مطالبه گری که همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده، داشته باشیم و بلکه برای آن کلاس ها و دوره هایی برگزار کرد. در واقع می توان گفت؛ مطالبه گری همچون عملیاتی پیچیده است که بایستی ظرافت های بسیاری را در خصوص آن رعایت کرد. اگر قیود و گامهایمان را در جریان یک پروژه مطالبه گری به دقت انتخاب نکنیم و انجام ندهیم نه تنها هیچگاه به هدف نمی رسیم بلکه ممکن است با شکست های پیاپی در کنشگری های اجتماعی و سیاسی خود مواجه شده و به انزوا کشیده شویم.

در جزوه ای که پیشرو دارید تلاش شده است پس از مروری بر مبانی مطالبه گری در روایات معصومین و گفتمان انقلاب اسلامی، به صورت عملیاتی مدلی برای مطالبه گری ارائه شود تا إن شاالله جوانان و دانشجویانی که دغدغه مطالبه گری دارند بتوانند به شکلی کارآمد به مطالبه گری پرداخته و تلاش هایشان را تا حصول به نتیجه، جهت دهی نمایند.

جهت دریافت کتاب روی گزینه دانلود کلیک نمایید.

دانلود