به گزارش «نود اقتصادی»، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری فردی خبر داد که واکسن های تقلبی کرونا را با قیمت‌های نجومی به شهروندان می فروخت.
 
سرهنگ معظمی گودرزی در تشریح جزئیات خبر فوق اظهار داشت: شهروندی به پلیس فتا مراجعه و اعلام کرد که از ترس ابتلا به ویروس کرونا اقدام به جستجو برای  خرید واکسن در فضای مجازی کرده و به ادمین یک صفحه اینستاگرامی مدعی فروش واکسن های کرونا پیام داد و  پس از برقراری ارتباط و ذکر این مطلب از سوی ادمین که فقط چند دقیقه برای خرید واکسن مهلت دارم بلافاصله مبلغ اعلامی هزینه خرید واکسن را واریز کرده و ساعاتی بعد نیز واکسن را تحویل گرفتم.

شاکی تصریح کرد: بعد از تحویل واکسن وقتی برای تزریق به یکی از دوستان خود که پزشک است مراجعه کردم متوجه شدم واکسن تقلبی است.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: با اظهارات شاکی پرونده، بررسی موضوع در  اختیار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت و مشخص شد که متهم با ایجاد یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی و سوءاستفاده از تصاویر آرشیوی تزریق واکسن اقدام به فروش داروهای غیرقابل استفاده تحت عنوان واکسن کرونا به کاربران شبکه های اجتماعی می کند.

منبع: فارس

سرهنگ معظمی گودرزی گفت: با شناسایی هویت واقعی متهم و مخفیگاه وی در یکی از مناطق شمالی تهران، با هماهنگی  قضایی متهم در مخفیگاهش دستگیر و بیش از 35  عدد واکسن تقلبی کرونا از این مکان کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به پلیس فتا و روبه رو شدن با شاکی پرونده ضمن پذیرش بزه انتسابی به فروش واکسن های تقلبی تحت عنوان واکسن کرونا به قیمت های میلیونی اعتراف کرد.

سرهنگ معظمی گودرزی اعلام کرد: خرید و فروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم، غالب این افراد کلاهبردار بوده و اصلا دارویی در اختیار نداشته و با یک جست و جوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می کنند و مدعی داشتن داروهای نادر می شوند.

وی به شهروندان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.