به گزارش «نود اقتصادی»، قرار است به حدود ۱۲ درصد از جمعیت کل سه میلیون نفری بازنشستگان تامین اجتماعی وام قرض‌الحسنه هفت میلیون تومانی بدهند. برای دریافت این وام چند شرط لازم است که یکی از آنها عضویت در کانون‌های بازنشستگی است.

در واقع بازنشستگان متقاضی وام هفت میلیونی، پیش از ثبت نام برای دریافت وام باید کارت عضویت در کانون‌های بازنشستگی را دریافت کنند. اما چطور؟

چند روز پیش رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی در این مورد گفته بود:برای اینکه بازنشستگان تامین اجتماعی بتوانند عضو کانون بازنشستگان شود باید یکسری مدارک همراه خود داشته باشند و به کانون‌های بازنشستگان در هر شهر خود مراجعه کنند، آنها باید مدارکی از جمله کارت ملی، دفترچه بیمه، با یک قطعه عکس همراه داشته باشند و حضوری مراجعه کنند.

قربانعلی رمضانی که در گفتگو با شهرآرا نیوز سخن می‌گفت، توضیح داده بود: هزینه صدور کارت بازنشستگی حدود ۲۰ هزار تومان است و این کارت همانند کارت‌های هوشمند و ملی است که با ارائه این کارت بازنشستگان می‌توانند خدمات زیادی را دریافت کنند. از جمله این خدمات می‌توان دریافت وام، مراجعه به پزشک و بیمارستان بدون نیاز به دفترچه اشاره کرد همچنین خرید از مراکز رفاهی و خرید اجناس تعاونی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در آینده‌ای نزدیک اشاره کرد که در حال انعقاد قراراد هستیم.

با این حال او گفته بود بازنشستگان خراسان رضوی تا دو هفته (۲۴ تیر ماه) به این کانون مراجعه نکنند، چرا که دستگاه چاپ صدورکارت بازنشستگان در شهر مشهد خراب شده است و نمی‌توان کارتی صادر کرد.

اگر این مشکل برای دیگر استان‌ها وجود نداشته باشد، طبیعتا در این روزها کانون‌های بازنشستگی امکان عضوگیری باید داشته باشند.

بازنشستگان پس از دریافت کارت عضویت می‌توانند برای ثبت نام دریافت وام بازنشستگی اقدام کنند.