به گزارش «نود اقتصادی»، بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح ۱۰۰ میلیارد تومان است . برای دریافت کمک ۱ میلیون تومانی بلاعوض و وام قرض الحسنه ۱۰ میلیونی، زوج های جوان باید اولا جزو دهک‌های یک تا ۵ جامعه باشند و ثانیا در سامانه ۱۵۲۴ثبت نام کنند تا مراحل دریافت این کمک ها را طی کنند. ضمنا فراموش نکنیم این کمک ها به زوج های جوانی تعلق می گیرد که نابارور بوده و تمایل به فرزندآوری داشته باشند. در واقع این کمک ها را می توان نوعی یارانه مخصوص برای زوج های نابارور خواهان فرزند آوری دانست.

ارجایی مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد که متولی این طرح به شمار می آید در توضیح  طرح مذکور گفته است: معرفی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد ۱۵ خرداد، پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با همکاری بانک صادرات و یک میلیون تومان کمک بلاعوض، از جمله تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام برای فرزنددار شدن این خانواده‌هاست که این حمایت تا فرزنددار شدن این زوج‌ها ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افرادی که مایل به استفاده از این خدمات هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۵۴۲ دراین طرح ثبت‌نام کنند.

علاوه بر بنیاد ۱۵ خرداد، نهادهای دیگری همچون ستاد اجرایی فرمان امام و بیمه برکت نیز در این طرح مشارکت دارند و بانک صادرات نیز به عنوان بانک عامل پرداخت ۱ میلیون تومان کمک بلاعوض و وام قرض الحسنه عمل خواهد کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات به نمایندگی از این بانک در مراسم امضای تفاهمنامه با بنیاد ۱۵ خرداد شرکت کرده و گفته است: فرصت مشارکت در این طرح برای بانک صادرات، مشارکت دریک پروژه اقتصادی و کوتاه‌مدت نیست بلکه انجام بخشی از وظایف اجتماعی و انسانی است که به آن افتخار می‌کنیم.

منبع: کاماپرس