به گزارش «نود اقتصادی»، روح الله ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در برجام دیدیم که آمریکا تنها تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای را متوقف کرد، اما مابقی تحریم‌ها که سرجای خود قرار داشتند، مانع از انتفاع ایران از این توافق شد.

وی بیان کرد: در دوران اجرای برجام نیز تحریم‌های مهم مانند تحریم بانکی عملا باقی ماند بطوری که چند ماه بعد از اجرای برجام، رییس کل وقت بانک مرکزی در این زمینه گفت عایدی ایران از برجام «تقریبا هیچ» بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لغو تحریم یک جنبه‌ی حقوقی دارد که آمریکا باید تعهد بدهد تمامی تحریم‌ها را علیه ایران لغو می‌کند. از طرف دیگر این را هم باید در عمل ببینیم. لغو تحریم‌ها بدون در نظر گرفتن آثار آن در عمل، تنها برداشتن کاغذی تحریم‌هاست و رفع کاغذی تحریم‌ها مشکل مردم را حل نمی‌کند و حتی مشکلات را بیشتر خواهد کرد و اهرمی برای فشار بیشتر خواهد شد. 

ایزدخواه افزود: به همین دلیل لازم است این تحریم‌ها در عمل برداشته شود و اثرات آن راستی‌آزمایی شود و مطابق ماده ۷ قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم» راستی آزمایی رفع تحریم بر عهده مجلس است و دولت بدون اجازه مجلس نمی‌تواند هیچ توافقی را در وین نهایی کند و تعهدات هسته¬ای جدیدی را اجرا کند.