به گزارش «نود اقتصادی»، حسین حاجیلو، کارشناس دیپلماسی اقتصادی اظهار داشت: اکنون همه توجهات به سمت مذاکرات وین است، مذاکراتی که هیچ اطمینانی درباره نتایج آن وجود ندارد. اما مهمتر از مذاکرات وین، سفر وزیر برق عراق به ایران است.

وی بیان کرد: امروز وزیر برق عراق به ایران آمده است و سخنگوی وزارت برق این کشور پیش از این گفته بود در جریان این سفر توافقات جدیدی بین دو کشور در حوزه انرژی صورت خواهد گرفت.

کارشناس دیپلماسی اقتصادی گفت: جزئیات این توافق بسیار مهم است و این توافق باید شرایطی را داشته باشد که اولا ایران بتواند از پول خود آزادانه استفاده کند، حتی به شکل پول نقد اسکناس، ثانیا درصورتی که ایران اراده کرد از عراق یا خارج از عراق، کالاهای مورد نیاز خود را وارد کند، هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد.

حاجیلو افزود: ثالثا این خریدها باید بدون ارائه اطلاعات مستقیم و غیرمستقیم به وزارت خزانه داری آمریکا باشد و اساسا هر گونه توافقی باید خارج از اراده و نظارت وزارت خزانه داری آمریکا باشد.

وی بیان کرد:‌ رابعا هیچ مانعی برای استفاده از این منابع مالی در جهت تامین مالی پروژه های عمرانی پیمانکاران ایرانی و عراقی در عراق نباید وجود داشته باشد.