به گزارش «نود اقتصادی»، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی طی سال‌های گذشته فاصله معناداری با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری داشت که موجب اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی بود.

در اسفند اعلام شد که از طریق وصول بخشی از مطالبات سازمان اجتماعی از دولت حقوق بازنشستگان این سازمان با دیگر بازنشستگان متناسب‌سازی می‌شود و مبلغ ۱٫۲ میلیون تومان نیز در پایان اسفند گذشته به عنوان معوقات شش ماهه دوم سال ۹۹ واریز شد.

حالا قرار است متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین اعمال شود و رئیس این سازمان اعلام کرده که از امروز امکان صدور احکام جدید افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد.

برای دیدن این احکام بازنشستگان ابتدا باید در سامانه تامین اجتماعی ثبت‌نام کنند، در این مرحله حتما باید شماره تلفن همراه وارد شده صرفاً متعلق به شخص بازنشسته باشد.

پس از انجام ثبت‌نام فرد و کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند برای دیدن احکام جدید پس از ورود به سامانه تامین اجتماعی به آدرس «https://tamin.ir/» و در پایین صفحه اول وارد بخش «حکم مستمری‌بگیران» شوند.

بازنشستگان همچنین می‌توانند روی لینک «https://account.tamin.ir/auth/login» کلیک و دو گزینه «کد ملی» و «گذرواژه» خود را وارد کنند.

حقوق‌ بازنشستگان تامین اجتماعی در ماه‌های گذشته معمولا از دهه سوم هر ماه بر اساس جدول زمان‌بندی مبتنی بر حروف الفبا واریز شده، آنطور که سالاری گفته در فروردین نیز حقوق‌ها با زمان‌بندی معمول و مشابه ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود.

بنابراین از پایان این هفته یا از ابتدای هفته آینده فرایند واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

منبع: تجارت نیوز