به گزارش «نود اقتصادی»‌، در حالی که حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی طی روزهای اخیر چند بار اعلام کرده که ۳ میلیارد دلار منابع ارزی ایران در کره‌جنوبی، عراق و عمان آزاد شده، مقامات ایرانی و آمریکایی آن را تکذیب کردند. اما روز پنجشنبه بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره پول‌های بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی، گفت که اگر ایران به رعایت کامل تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز در مسیر مشابهی قدم خواهد گذاشت.

وی در عین حال گفت که گزارش‌ها در خصوص این‌که دولت کره‌جنوبی درحال آزاد کردن یک میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران است، نادرست هستند. وزیر خارجه آمریکا گفت که این گزارش، نادرست و غلط است و تا زمانی که ایران به رعایت تعهدات برجامی بازنگشته‌ است، مشمول رفع تحریم‌ها نخواهد شد.

همتی رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان هم در واکنش به این موضع آمریکا اعلام کرد که از اول هم مشخص بود کره جنوبی اراده مستقلی برای آزاد کردن منابع ارزی ایران ندارد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه هم ضمن انتقاد از اظهارات وزیر خارجه دولت جو بایدن درباره اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی آمریکا اعلام کرد، این دولت همان سیاست شکست‌خورده‌ ترامپ را دنبال می‌کند.