به گزارش «نود اقتصادی»، حسن روحانی، رئیس جمهور اظهار داشت: ما که وزیر بازرگانی نداریم اگر می‌داشتیم و اگر میان دولت و مجلس همکاری صورت می‌گیرد، امروز ما روز و نوروز دیگری داشتیم. ما امروز کسی را نداریم که مسئول خرید و اجناس مردم باشد. یک وزیر داریم که به فکر صنعت خودش و یک وزیر هم داریم که به فکر کشاورزی خودش است. ما یک وزیر می‌خواهیم که به فکر زندگی مردم و مصرف مردم باشد، به فکر این باشد که توزیع چگونه انجام می‌شود.  توزیع چه می‌شود؟ توزیع ما بی‌صاحب است و این مشکل اصلی ماست. 

وی بیان کرد: دولت در پایان دوره قبل به صراحت اعلام کرد که وزارت بازرگانی می‌خواهد و با این لایحه را با دوفوریت به مجلس داد و این لایحه تا روزهای آخر مجلس قبل ماند و تصویب شد و به شورای نگهبان رفت، یک ایراد کوچک وجود داشت که می‌توانست در عرض چند ثانیه در مجلس حل شود و نشد و باقی ماند و در این مجلس هم متاسفانه باقی مانده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: ما امروز باید برابر مردم پاسخگو باشیم. اگر طرحی که دولت با دو فوریت بر آن اصرار داشت اگر این طرح اجرا نشود چه مشکلاتی در ایام تحریم و جنگ اقتصادی برای مردم پیش می‌آید. امروز ما این موضوعی را که چهار سال پیش پیش‌بینی کردیم را می‌بینیم. این موضوعی که من در ابتدای دولت دوازدهم، وزرا را معرفی نکردم تا اینکه این دو فوریت تصویب شود و بدانم که وزیران چه تعداد هستند.