به گزارش ‌«نود اقتصادی»،  محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان, ۲۵ درصد افزایش یابد.

وی بیان کرد: تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد. دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق ۲۱ برابر کف حقوق باشد. مجلس این فاصله را به ۱۵ برابر کاهش داد. 

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: تقریباً جزو معدود کشور‌هایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

حسین‌زاده بحرینی گفت: مجلس موافقت کرد کسانی که تا ۱۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند ۲۵ درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال ۱۴۰۰ صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد. افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تأمین اجتماعی, ۸۹ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.