به گزارش‌«نود اقتصادی»، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار داشت: نباید در مواجهه با موضوع لوایح مد نظر اف ای تی اف دچار ساده‌انگاری و ساده‌سازی کاذب صورت مسئله شویم.

وی بیان کرد: طرفداران تصویب لوایح مد نظر اف ای تی اف در چنین شرایطی بدون آنکه روی عواقب و تبعات سخت پذیرش خواسته گروه مالی اقدام ویژه متمرکز شود، سعی در تصویب لوایح ، به مثابه یک الزام و مقوله اجتناب ناپذیر دارند. این پیش فرض نادرست و مغایر با "استراتژی مقاومت فعال" در برابر دشمنان ملت ایران است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: هیچ فردی در کشور مدافع عدم شفافیت در حوزه‌های مالی و مبارزه با فساد نیست. هیچ اراده‌ای مسیر دولت را مسدود نکرده است که با مسئله پولشویی، فساد و ... برخورد کند اما مسئله آن است که نباید مبارزه با این موارد را موقوف به پذیرش مکانیسم های نظارتی FATF قلمداد کرد.

وی ادامه داد: با پذیرش مکانیسم‌های اف ای تی اف ما نشانه‌گیری دشمن در جنگ اقتصادی را دقیق‌تر می‌کنیم و این عامل می‌تواند اثر تحریم ظالمانه آمریکایی ها را بر اقتصاد و معیشت مردم سنگین‌تر کند.

سردار جلالی افزود: با توجه به عضویت رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به عنوان ناظر در FATF باید گفت که هر دوی آنها پدران واقعی تروریسم در منطقه ما هستند. آنها تامین منابع مالی گروه‌های تروریستی همچون القاعده، داعش و ... را برعهده دارند و در لیست سیاه FATF هم نیستند.

وی گفت: به نظر می‌رسد این پیمان بیشتر سیاسی است تا مالی، پولی و بانکی؛ لذا به وزارت خارجه پیشنهاد می‌شود در لایه سیاسی این مسئله را دنبال و حل و فصل کرده و از ایجاد تعهدات برای کشور خودداری کند.