به گزارش‌«نود اقتصادی»، محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه سکه و جواهر تهران اظهار داشت: سه عامل تاثیرگذار در صعودی شدن قیمت سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت در این بازار مشهود بود؛ بدین صورت که قیمت جهانی طلا علیرغم اینکه در طول هفته نوسانات جزئی داشت اما بطور متوسط ۲۴ تا ۲۷ دلار نسبت به ابتدای هفته افزایش قیمت پیدا کردکه علت آن نیز به سبب تغییرات سیاسی بود که در آمریکا صورت گرفت و این تغییرات سبب نوسانات اونس جهانی و افزایش سهام شد.

وی بیان کرد: در بازار داخلی نیز باتوجه به بحث‌های سیاسی که در کشور وجود داشت، تاثیرگذار در نرخ ارز بوده و در حالی که انتظار می‌رفت قیمت ارز کاهش پیدا کند اما دلار به عنوان شاخص قیمت ارزها در کشور از کانال ۲۳ هزار تومان به کانال ۲۵ هزار تومان صعود کرد. این صعود حدود ۱۱۰۰ تومانی قیمت دلار، سبب شد که قیمت سکه و طلا نیز سیر صعودی پیدا کند؛ بطوریکه هر قطعه سکه  بطور متوسط یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، هر مثقال طلا حدود ۳۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶۵ الی ۷۰ هزار تومان در طول هفته اخیر افزایش قیمت داشته است.

نایب رئیس اتحادیه سکه و جواهر تهران افزود: قیمت سکه و طلا، سبب افزایش حباب سکه، در نتیجه افزایش تقاضا شد که همین افزایش تقاضا در سایه افزایش حباب، عامل سوم صعودی شدن قیمت‌ها بوده است. ضمن اینکه در حال نزدیک شدن به روزهای پایانی سال هستیم و هرساله در این ایام، معمولا تقاضاهایی در بازار ایجاد می‌شود؛ بنابراین افزایش تقاضا، باعث شد حباب سکه که تا هفته گذشته تا ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود، مجدد بزرگ شده و این هفته حباب سکه تا حدود ۵۵۰ هزار تومان افزایش یابد.