به گزارش «نود اقتصادی» شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان روغن پایه در خاورمیانه است که تولید سالانه این شرکت حدود ۷۰۰ هزار تن است.

 روغن‌های صنعتی، روغن موتورهای بنزینی، دیزلی، روغن‌های دنده خودرو، روغن موتور سیکلت، روغن موتور ویژه و دریایی، گریس، اسلک واکس، پارافین، اکستراک و روغن پایه، و همچنین ضد یخ - ضد جوش ازجمله محصولات تولیدی این شرکت است. 

 در ۱۰ماهه امسال این شرکت در مجموع ۶۲۰ هزار و ۱۰۲ تن انواع روانکار، اسلاک واکس و پارافین، گریس و ضدیخ تولید کرده و درآمد عملیاتی شرکت نیز طی این ۱۰ماه نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است. سود خالص هزار و ۱۷۱ میلیارد تومانی شرکت در ۹ ماهه امسال نیز گواه دیگری از ارزندگی نفت سپاهان است.

 با این حال تغییرات سریع و مداوم مدیریتی در این شرکت درحال تبدیل شدن به یک معضل اساسی است، به طوریکه از تیرماه سال ۱۳۹۸ تاکنون سه  مدیرعامل در شرکت نفت سپاهان تغییر کرده که عمر مدیریتی یکی از آنها فقط ۲ ماه بوده است.

 برای مثال ۵ تیرماه ۱۳۹۸ عباس بنی شریف جایگزین محمد ابراهیمی شد. دوماه بعد یعنی در تاریخ ۶ شهریور ۱۳۹۸ صفدرعلی اسدی جایگزین عباس بنی شریف شد.

 گفته میشود که به تازگی صفدرعلی اسدی نیز طی مراسمی با مدیران و کارکنان این شرکت خداحافظی کرده و بزودی مدیرعامل جدید این شرکت هم معرفی خواهد شد.

 سهامدار اصلی شرکت نفت سپاهان، شرکت پتروشیمی تابان فردا وابسته به هلدینگ سرمایه گذاری اهداف است که با تغییرات عجیب مدیریتی، عملکرد شرکت نفت سپاهان را در مخاطره قرار داده است.