به گزارش «نود اقتصادی»، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: هیچکس تصور نمی‌کرد که کشوری که در شرایط تحریم قرار دارد بتواند پروژه‌های بزرگ نفتی همچون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس را افتتاح و راه‌اندازی کند، اما این پروژه افتتاح شد تا نمادی برای دوره تحریم ایران باشد.

وی بیان کرد: وزارت نفت و مجموعه وزارت نفت به معنای واقعی، کارآمدی و توانمندی را نه با شعار، بلکه در عمل نشان داده است. برخی فقط ادعای کارآمدی می‌کنند، اما کارهای گذشته آنها و زد و بندهایشان مشخص است. کارآمدی که با کار سالم و فعالیت بزرگ اتفاق بیافتد را در اینجا مشاهده کردم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: در این مدت وزارت نفت ایستادگی کرد، زمستان به پایان می‌رسد و روسیاهی آن می‌ماند با کسانی که همراهی نکردند و در چنین شرایطی چوب لای چرخ دولت گذاشتند، این روزهای زمستانی پایان می‌یابد و ملت ایران روزهای بهاری خوبی پیش‌رو خواهند داشت.

جهانگیری افزود: در همین دوره ترامپ، وزارت نفت رکوردهایی خوبی از خود به جای گذاشت. آن فردی که آرزو می‌کرد صادرات نفت ایران به صفر برسد رفت، اما صادرات فرآورده‌های نفتی ما چهار برابر شده است، امیدواریم با اقدام‌ها و هماهنگی‌های بیشتر در کشور، مردم طعم پیروزی را بچشند، برخی با شعارهای بیجا کام مردم را تلخ نکنند.