به گزارش «نود اقتصادی»، محمدیاسر طیب‌نیا، معاون امور معادن شرکت فولاد مبارکه اصفهان، به جرگه سخنرانان کنفرانس آنلاین معدن با محوریت سرمایه‌گذاری در محدوده‌های اکتشافی سنگ آهن پیوست. این کنفرانس آنلاین معدن، امروز سه‌شنبه ۳۰ دیماه سالجاری برگزار شود.

تشابه اسمی او با علی طیب نیا، وزیر سابق اقتصاد، همواره این ذهنیت را تقویت کرده که او از نزدیکان وزیر اقتصاد دولت یازدهم است. محمد یاسر طیب نیا ، معاون فعلی امور معادن شرکت فولاد مبارکه اصفهان، چند سالی هست که در صنعت فولاد و معدن کشور، حضوری پررنگ داشته است.

حضور در ترکیب هیات مدیره ذوب آهن اصفهان و شرکت‌های معدنی و صنعتی چادر ملو و معدنی و صنعتی گل گهر از جمله سوابق او به شمار می‌رود. او، البته اکنون هم در ترکیب هیات مدیره دو شرکت به صورت همزمان حضور دارد.

از شرکت‌های "ریل پردازسیر" و" معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه اصفهان"به عنوان دو شرکتی یاد شده که "محمد یاسرطیب نیا" معاون کنونی امور معادن شرکت فولاد مبارکه اصفهان در ترکیب هیات مدیره آنها حضور دارد.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و سرمایه گذاری صدر تامین از جمله سهامداران مهم شرکت فولاد مبارکه اصفهان به شمار می‌آیند.

ماده ۲۴۱ قانون تجارت تصریح دارد که هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی، همزمان در بیش از یک شرکت که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق به دولت یا نهادها یا مؤسسات عمومی غیر دولتی است به سمت مدیرعامل یا عضو هیئت مدیره انتخاب شوند. متخلفان، باید علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور هم محکوم شوند.