به گزارش «نود اقتصادی»، جلیل جلالی‌فر، عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و روسیه اظهار داشت: به‌ خاطر آماده نبودن زیرساخت‌ها در منطقه، جریان صادرات ما به روسیه به کشورهای واسطه و به خاک جمهوری‌آذربایجان وابسته شده است. در دو سوی مرز ایران و جمهوری‌آذربایجان برای حمل کالا و تردد کامیون‌ها مشکلاتی وجود دارد. 

وی بیان کرد: در سمت ایران مشکلات زیرساختی و ضعیف عمل کردن برخی دستگاه‌ها وجود دارد. مثلاً دستگاه‌های ایکس‌ری ناگهان قطع یا سیستم صدور گذرنامه قطع می‌شود و ما آنلاین نمی‌توانیم این مجوزها را بگیریم. همچنین تجمع کامیون‌ها بدون صف منظم در پارکینگ علت دیگر کندی تردد است.

عضو هیأت رئیسه اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: اما طرف آذربایجانی‌ها سنگ‌اندازی‌هایی برای کند شدن تردد از مرز وجود دارد. با راه‌اندازی خط‌ آهن جمهوری‌آذربایجان، این کشور تلاش می‌کند بار را از جاده به قطار جذب کند و به همین دلیل کارشکنی‌هایی در صدور مجوز برای تردد کامیون می‌شود.

جلالی فر افزود: از طرفی هر چه کامیون بیشتر معطل بماند هزینه حمل بار بیشتر می‌شود و جمهوری‌آذربایجان به هدف خود برای جلب نظر صاحبان بار برای استفاده از قطار این کشور می‌رسد.