به گزارش «نود اقتصادی»، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار اظهار داشت: اکنون هزینه سبد معیشت خانوار درحالی به ۸ میلیون تومان رسیده که دریافتی کارگران دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و این رقم به معنای کسری ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است. حقوقی که اکنون کارگران دریافت می‌کنند تنها پاسخگوی حداقلی از خوراکی‌ها و آشامیدنی‌های مورد نیازشان است.

وی بیان کرد: سال ۹۹ برای خانوارها بسیار سخت و هزینه‌بر بود و شیوع ویروس کرونا نیز به هزینه‌ها افزود اما متاسفانه این موارد اصلا در تعیین دستمزد دیده نشد. از دولت انتظار داشتیم باتوجه به این افزایش هزینه‌ها در نیمه دوم سال پیش‌قدم شود اما متاسفانه آقای شاکرمی، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی و دبیر شورای عالی کار با حالتی لجبازانه حاضر نیست به وظایف خود در این زمینه عمل کند یا دراین‌باره صحبت شود.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت: از این رو از تشکیل جلسه شورای‌عالی کار خودداری می‌کنند. طبق ماده ۱۶۷ قانون کار جلسات شورای‌عالی کار باید ماهانه برگزار شود و اکنون درحالی‌که در آستانه ماه دهم هستیم فقط سه جلسه تشکیل شده که دو جلسه آن غیرمرتبط بوده است.