به گزارش «نود اقتصادی»، جلسه ستاد تنظیم بازار روز گذشته در حالی برگزار شد که یکی از تصمیمات مهم این ستاد که چندان رسانه‌ای نشده و قرار شد در سکوت خبری اجرا شود افزایش قیمت لاستیک بود. طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قرار شد قیمت لاستیک خودروهای سنگین آزاد شده و به تولید کنندگان واگذار شود.

اتفاقی که مدتی پیش برای تولید کنندگان لاستیک خودروهای سبک هم رخ داده بود ولی تجربه چندان خوبی از آن به دست نیامده بود.

ماجرا از این قرار بود که در مورد آزادسازی قیمت لاستیک خودروهای سبک تولید کنندگان به ستاد تنظیم بازار قول افزایش ۳۰ و نهایتا ۵۰ درصدی را داده بودند ولی در مرحله عمل قیمتها ۷۰ تا ۸۰ درصدی و حتی در برخی موارد ۹۰ درصد افزایش یافت. 

ستاد تنظیم بازار بعد از این تجربه قصد داشت قیمت گذاری لاستیک خودروهای سنگین را همچنان در اختیار سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نگه دارد ولی در نهایت مجبور به عقب نشینی شد و البته سعی کرد با اجرای بی سر و صدای فرآیند آزادسازی جلوی اعتراض رانندگان خودروهای سنگین را بگیرد.

باید دید در نهایت این تصمیم ستاد تنظیم بازار چه تاثیری بر بازار لاستیک خودروهای سنگین می گذارد و آیا با افزایش قیمت احتمالی نرخ لاستیک خودروی سنگین باید شاهد افزایش نرخ کرایه های بار و مسافر این خودروها هم باشیم یا خیر.