به گزارش «نود اقتصادی»، امیررضا واعظ آشتیانی، معاون وزیر اسبق صمت اظهار داشت: سخنان دیروز آقای روحانی بار دیگر نشان داد که او به موثر بودن گفتاردرمانی باور دارد. این در حالی است که مردم خواهان عمل هستند و این رویکرد جواب نخواهد داد. دولت تا کی قصد دارد و می‌تواند سوءمدیریت خود را در بخش‌های تولید، صنعت و اقتصاد نادیده بگیرد؟!

وی بیان کرد:‌ در دوران مدیریت و ریاست‌جمهوری آقای روحانی فقط چند بار وزیر صنعت تغییر کرده است! در حوزه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد نیز این اتفاق حادث شده است. در واقع وزرا و عوامل اجرایی دولت به جای اینکه در جهت سیاستگذاری‌های درست و منطقی پیش روند، به دنبال فرافکنی و یافتن مقصر در جایی بیرون از دولت هستند. اما این سوال باقی است که مگر تا کی می‌توان ضعف مدیریتی و ضعف در انتخاب افراد کارآمد را به گردن واشنگتن انداخت؟!

معاون وزیر اسبق صمت گفت: آیا واشنگتن به ما دیکته می‌کند که مدیران ناتوان انتخاب کنیم یا می‌گوید از ظرفیت‌های کشور به خوبی استفاده نکنیم؟ نظارت بر اعمال و رفتار مدیران نداشته باشیم؟ تا کی می‌خواهیم همه موضوعات را به واشنگتن گره بزنیم؟ البته در اینکه واشنگتن با ما رفتار خصمانه دارد تردیدی نیست اما نباید ضعف‌های تصمیماتی و اجرایی خود را هم به آن ربط دهیم.