به گزارش «نود اقتصادی»، محمد رضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در نشست خبری که ظهر امروز در شرکت و آب و فاضلاب برگزار شد با اشاره به حذف قبوض آب گفت: در واقع حذف قبوص آب با برق مقوله‌ای جدا است چرا که قبوض برق در کوتاه مدت حذف شد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ درصد قبوض آب در تهران حذف شده است، طرح حذف قبوض آب به راحتی امکان پذیر نیست و امیدواریم طرح کامل حذف قبوص آب در یکی دو سال آینده اجرایی شود.

بختیاری بیان کرد: در حال حاضر در مجتمع‌های مسکونی یک قبض آب صادر می‌شود و این تفکیک کار را سخت می‌کند، در این زمینه ما با نظام مهندسی صحبت‌هایی انجام داده‌ایم تا برای هر خانواده یک کنتور آب جدا نصب کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: امسال سال خاصی برای صنعت آب به دلیل شیوع  بیماری کرونا بود، به طوری که ما در ابتدای اسفند سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی مصرف آب را در تهران داشتیم.

او گفت: در شهر تهران ما گاهی معادل مصرف آب شهر اصفهان مصرف داشته‌ایم به طوری که مناطق یک، دو و سه جزو مناطق پرمصرف محسوب می‌شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: خوشبختانه باتوجه به تنش آبی در تهران، امسال حتی یک ساعت قطعی آب در پایتخت نداشته‌ایم و در تابستان هم باتمام زحمت‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران قطعی آب نداشته ایم.

بختیاری در خصوص قشر پرمصرف افزود: قانون اجازه قطع آب را به ما نمی‌دهد، در گذشته در برخی از نقاط که مصرف آب بیش از حد مجاز بود آب را قطع می‌کردیم، ولی امسال باتوجه به گسترش بیماری کرونا، در مناطق پرمصرف تنها کاهش فشار آب داشته‌ایم.

او گفت: در حال حاضر در تهران ۶۰ درصد مردم الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند و ۲۰ درصد درحد نرمال، ۱۵ درصد از مصرف کنندگان زیاد و ۵ درصد هم بیش از حد مجاز مصرف دارند، به طوری که مصرف آب شرب در تهران به ۳ میلیون و ۹۰۰ مترمکعب رسیده است.

بختیاری بیان کرد: باتوجه به گسترش بیماری کووید ۱۹ خوشبختانه در تهران مصرف آب در سه ماهه اول تابستان از ۲۵ درصد به ۶ درصد رسید و این یک حرکت بی نظیر از سوی مردم بوده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در حال حاضر با برنامه ریزی‌های انجام شده ما در یکی دو سال آینده معضلی به نام آبرسانی با تانکر در روستا‌های اطرف تهران نخواهیم داشت.

او گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد شبکه آب فرسوده است و ابلاغ شده تا پایان سال ۹۹  بازسازی در شبکه‌های آب و فاضلاب تهران داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص آب مجانی گفت: برق مجانی یک کار خوبی بود و به ثمر رسید، ولی در خصوص آب در حال بررسی هستیم، چون معقوله آب با برق بسیار متفاوت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان