به گزارش «نود اقتصادی»، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: عملکرد آقای زنگنه در دوران ریاست بر وزارت نفت در حوزه پالایشگاه‌سازی مورد قبول نیست و عدم توجه به توسعه واحدهای پتروپالایشی باعث شد که ما هم‌اکنون با اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا دچار مشکل شویم.

وی بیان کرد: در صورتی که اگر پالایشگاه می‌ساختیم در صادرات فرآورده‌های نفتی مشکلی وجود نداشت. یعنی غلفت وزارت نفت در ساخت پالایشگاه و تداوم خام‌فروشی نفت باعث شده است که تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران اثرگذار باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نکته بعدی اینکه میزان هزینه‌ها در وزارت نفت و شرکت ملی نفت و سایر شرکت‌های تابعه بسیار بالاست و اصلا شفاف نیست که این مقدار بودجه در این شرکت صرف چه کارهایی می‌شود. به نظر من در این حوزه اسراف‌های زیادی انجام می‌شود و باید فکری به حال شفافیت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌ها در شرکت ملی نفت کرد.

مصطفی طاهری افزود: متاسفانه عملکرد زنگنه باعث شده است که ایران نه تنها از بازار نفت حذف شود بلکه در آستانه حذف از بازار گاز منطقه نیز قرار گیرد. مثلا همین کشور ترکیه به بهانه انفجار خط لوله دیگر تمایلی به واردات گاز ایران نداشت و بررسی روند کلی بازار گاز نشان می‌دهد جایگاه ایران در این بازار به شدت تضعیف شده است.