به گزارش «نود اقتصادی»، حسین سلاح‌ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: برای بهره‌مندی اقتصاد ایران از مزایا و ظرفیت های بورس املاک و مستغلات، ضروری است طرح ملی شناسایی تعیین تکلیف مالکیت اراضی کشور سریعتر و منسجم‌تر از گذشته دنبال شود؛ شفافیت در مورد اطلاعات املاک و مستغلات، طرح‌های توسعه زیرساختی، طرح‌های هادی شهر‌ها و به‌طور کلی همه اطلاعاتی که بر ارزش‌گذاری املاک مؤثرند به سطح قابل قبولی ارتقا یابد.

وی بیان کرد: قوانین مربوط به مالکیت و تصرف املاک و مستغلات، تنقیح و یکپارچه‌سازی شود تا از ابزارهایی همچون وکالت و... نتوان به سادگی برای دور زدن نقل و انتقال شفاف این دارایی‌ها استفاده کرد، نظام ثبت اسناد مالکیت این بازار با مقتضیات روز و تحولات فناوری جهانی همگام شود و در نهایت، استانداردهای مناسب حاکمیت شرکتی برای صندوق‌ها و شرکت‌های فعال در بورس املاک، جهت کنترل اطمینان‌بخش نحوه استفاده از منابع مالی خرد تجهیز شده، تدوین شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: با رعایت این اصول و البته به شرط بهبود روند سیستماتیک سیاستگذاری‌های آمایش سرزمینی، توسعه زیرساختی و مدیریت شهری در دولت و شهرداری‌ها و سایر نهادهای ذی‌مدخل، می‌توان امیدوار بود؛ بورس املاک و مستغلات ابزاری کارآمد برای هدایت بازار زمین و مسکن به سوی یک تعادل پایدار و مولد شود.