به گزارش «نود اقتصادی» بررسی جزئیات گزارش اخیر سازمان برنامه و بودجه کشور نشان می‌دهد تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی ایران از حدود یک میلیون و ۳۵۵ هزار نفر در سال‌ تحصیلی ۹۵-۹۴ به یک میلیون و ۸۰۲ هزار نفر تا سال تحصیلی ۹۸-۹۷ رسیده است.

براین اساس در سال‌ تحصیلی ۹۵-۹۴ حدود ۱۰/۷ درصد از دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کردند که این میزان تا سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به ۱۲/۹ درصد رسیده است. همچنین در گزارش سازمان برنامه و بودجه این نکته نیز ذکر شده که در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ سهم مدارس غیردولتی از کل دانش‌آموزان کشور به ۱۴ درصد رسیده است.

با توجه به اینکه در سال جاری تحصیلی تعداد دانش‌آموزان کشور حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بوده، حالا ۲ میلیون و ۴۴ هزار نفر از دانش‌آموزان ایرانی در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.

اما نکته جالب توجه هم اینکه، در گزارش مذکور تاکید شده توسعه مدارس غیردولتی ازجمله اقدامات سیاستی است که در مستندات قانونی نیز بر آن تاکید شده است.

قابل ذکر است سازمان برنامه و بودجه درحالی توسعه آموزش غیردولتی را مستند به قانون می‌داند که در اصل سی‌ام قانون اساسی تاکید شده «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد».