محمد صادق مفتح معاون وزیر اسبق صمت و رئیس سابق ستاد تنظیم بازار در گفتگو با «نود اقتصادی» در واکنش به تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی درباره معدوم سازی جوجه‌های یک روزه اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود مصرف مرغ پایین آمده حرف درستی نیست. مصرف مرغ قطعا پایین نیامده و بلکه بالا رفته است، چون با شیوع بیماری کرونا قیمت گوشت افزایش یافت و مردم ناچار شدند بیشتر مرغ مصرف کنند.

وی با بیان این مطلب که "تولید مرغ یک فرآیند ۴۵ روزه است" گفت: اصلی ترین وظیفه شرکت پشتبانی امور دام و وزارت جهاد کشاورزی این است که به کل فرآیند تولید مرغ نگاه کند و فقط قیمت تمام شده را نبیند. اگر قیمت مرغ زنده که از مزارع تحویل گرفته می شود پایین بیاید جوجه ریزی دیگر برای مرغدار صرف نمی‌کند و شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم. دستگاه‌های مسئول نباید اجازه دهند قیمت مرغ زنده از حد معقولی پایین‌تر بیاید.

مفتح خاطرنشان کرد: ما دچار یک چرخه معیوب در صنعت مرغداری کشور هستیم و با اتفاقاتی که امروز افتاد احتمالا شاهد موج گرانی مرغ در ۴۰ روز آینده خواهیم بود و دوباره جوجه ریزی صرفه اقتصادی پیدا کرده و افزایش می‌یابد. وزارت جهاد کشاورزی باید با تمهیداتی جلوی تکرار چرخه را از همین امروز بگیرد.