به گزارش «نود اقتصادی»، دکتر مهدی رباطی تحلیلگر بازار سرمایه و مدیر عامل کارگزاری بورس بیمه ایران اظهار داشت: در تحلیل‌های ابتدای سال ۹۸ گفته بودم که بازدهی در سال ۹۸ نیز ناهمگن خواهد بود و به نفع شاخص هم وزن و بویژه گروه ‌های مانند گروه خودرو و سهام غیر کامودیتی خواهد بود. در سال ۹۹ نیز این روند ادامه خواهد داشت و این بار پیش‌بینی می ‌کنم گروه بانکداری به احتمال زیاد در کنار سایر گروه ‌های غیر کامودیتی کماکان گوی بازدهی را از سهام کامودیتی خواهد ربود.

وی بیان کرد: پیش بینی می ‌کنم به دلیل مجموعه عواملی از جمله تغییرات سیاسی در قوه مقننه، پیامدهای اپیدمی ویروس کرونا، نزدیک شدن به پایان دولت، افزایش فشار ترامپ بر ایران و… فضای سیاسی داخلی و خارجی کشور به سمت رادیکال ‌تر شدن پیش برود و تنش‌های بسیار بیشتری از سال ۹۸ را در سال ۹۹ در فضای سیاسی داخلی و بین المللی شاهد باشیم. که از این منظر با رشد ریسک‌ های سیستماتیک نوسانات بیرونی بر بازار سرمایه تحمیل خواهد شد.

مهدی رباطی افزود: سال ۹۹ سالی پر فراز و نشیب‌، صعودی و با بازدهی ناهمگن مانند سال ۹۸ برای کلیت بازار سرمایه کشور خواهد بود. از حیث تحلیل تکنیکال نیز احتمال لمس بازه ۷۰۰ تا ۹۰۰ هزار برای شاخص کل کماکان وجود دارد.