به گزارش «نود اقتصادی»، کامران ندری، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: کشور ما گرفتار یک بیماری همه‌گیر است که در این زمان تجارت الکترونیک می‌تواند تا حدودی در مسیر تعادل شرایط اقتصادی کشور راه گشا باشد. هر اقدامی برای افزایش خریدوفروش اینترنتی و توسعه تجارت الکترونیک می‌تواند باعث کاهش رفت‌وآمدها در شهر شود و همچنین به کاهش آلودگی هوا کمک کند.

وی گفت: با این حال مردم در گذشته نیز برای خریدهای خود از تلفن و اینترنت استفاده می‌کردند، بنابراین فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای تغییر الگو خرید مردم از حضوری به اینترنتی نوآوری و ابداع ویژه‌ای نیست.

کامران ندری افرود: کشور نمی‌تواند مشکلات اقتصادی که این ویروس به بار آورده است، را با چنین برنامه‌هایی به‌صورت جدی حل کند. اگر می‌خواهیم خدمات و تبعات اقتصادی این معضل کاهش یابد، باید جلوی رشد و گسترش این اپیدمی گرفته شود. این کار راهکارهای مخصوص به خود را دارد.

وی بیان کرد: کشور چین با قرنطینه کردن شهر ووهان، بیماران را در این استان محصور کرده و کشور را از خطر ابتلا گسترده‌تر حفظ کرد، اما متأسفانه این ویروس در کشور ما به تمام استان‌ها سرایت کرده است.