به گزارش «نود اقتصادی»،  موسی غنی‌نژاد، تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: افکار چپ و پوپولیستی الان هم خریدار دارد چون هنوز این مسئله روشن نشده که علت عقب ماندگی اقتصادی و فقر اقتصادی دولتی و ناکارآمدی، این اقتصاد است یا اقتصاد آزاد.

وی بیان کرد: گرفتاری ما این است که در این شرایط یک عده معتقدند علت وضع بد اقتصادی ما محصول تسلط نئولیبرالیسم است و ادعا می‌کنند از سال ۶۸ که جنگ تمام شد تا حالا، نئولیبرالیسم در اقتصاد حاکم بوده است. این مشابه همان شعارهایی است که امثال آل احمد قبل از انقلاب می دادند.

موسی غنی‌نژاد گفت: پوپولیسم همین است: واقعیت ها را نبینید و حرفی بزنید که فقط مردم خوششان بیاید. کدام مورخ و کدام صاحب عقل سلیمی که در این چهل ساله جمهوری اسلامی زندگی کرده، می پذیرد که از سال ۶۸ به بعد لیبرالیسم و نئولیبرالیسم در ایران حاکم شده است؟ این حرف مسخره تر از آن است که من اینجا آن را تجزیه و تحلیل کنم، اما عده‌ای تلاش می‌کند این حرف را جا بیندازند و می‌گویند راه چاره این است که به سال‌های قبل از ۶۸ برگردیم و انحرافی را که مثلاً لیبرالیسم ایجاد کرده از بین ببریم. سال ۱۳۸۸ آقای موسوی چنین شعاری می‌داد. سال ۱۳۸۴ هم آقای احمدی‌نژاد با شعارهای پوپولیستی به قدرت رسیده بود.