به گزارش «نود اقتصادی»، نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی، مدیرعامل راه آهن با اشاره به تجربه راه‌آهن برای مقابله با بارش‌های شدید برف و باران اظهار کرد: در ابتدای سال جاری شاهد جاری شدن سیل در برخی از استان‌های کشور بودیم و شبکه ریلی در محور شمال و محور جنوب با مشکلاتی مواجه شد که با همت کارکنان راه آهن و مسئولان استانی این مشکلات برطرف شد.

وی افزود: در آن مقطع زمانی ۱۲ گروه فنی و کارشناسی از داخل راه‌آهن تشکیل و تجهیز شد تا ضمن بازدید از شبکه ریلی کشور، گزارش کاملی از وضعیت موجود تهیه و ارائه کنند.

مدیرعامل راه‌آهن بیان کرد: گزارش آسیب‌شناسی میدانی تهیه شده شامل دو بخش نقاط آسیب دیده و نقاط آسیب‌پذیر بود. بر همین مبنا ضمن بازسازی نقاط آسیب دیده، از ابتدای سال جاری برنامه‌های تحت عنوان مقاوم سازی نقاط آسیب پذیر در شبکه ریلی کشور اجرا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خوشبختانه اقدامات قابل قبولی در خصوص مقاوم سازی تمامی موارد مربوط به امور فنی و زیربنایی ریلی کشور انجام شد.

رسولی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حضور خطوط ریلی با مسئله جدی روبرو نیستند یادآور شد: در جریان برف شدید و کولاک در استان گیلان اعزام و پذیرش قطار‌ها با تاخیر مواجه شد، اما محور ریلی گیلان با انسداد مواجه نشد و سیر تمام قطار‌ها بر اساس برنامه انجام شد.

وی افزود: محور بستان‌آباد که به دلیل بارش شدید برف و سقوط بهمن با مشکلات مواجه شده بود نیز با امدادرسانی به موقع و در نظر گرفتن تمهیدات لازم، سیر ایمن قطار‌ها فراهم شد و هم اکنون خطوط با مشکل خاصی مواجه نیستند.

رسولی با بیان اینکه «در این ایام حال و هوای راه‌آهن نوروزی شده است» یادآور شد: در ستاد سفر‌های نوروزی راه‌آهن تمهیدات لازم برای سفر‌های ریلی مردم در ایام نوروز اندیشیده شده است و در جلسات این ستاد علاوه بر بررسی مسائل مربوط به پیش فروش بلیت، ناوگان و خدمات ایستگاهی، مسائل و تمهیدات مربوط به جابجایی مسافران در تمام بخش‌ها مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از برگزاری جلسات مستمر ستاد سفر‌های نوروزی راه‌آهن و اتخاذ تصمیمات مناسب در ارتباطات با وضعیت آماده به کار بودن ناوگان و خطوط در ایام نوروز خبر داد.