به گزارش «نود اقتصادی»،‌ جعفر خیرخواهان،‌ استاد اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: آقای روحانی کسانی که واقعا‌‌‌‌‌‌ می‌توانستند حداقل کمکی در این آشفته بازار بکنند را از خودش راند و دور کرد و در مقابل یک عده چاپلوس و به معنای واقعی پاچه‌خوار را دور خود نگه داشته است.

وی بیان کرد: برای مثال یک نمونه‌اش آقای نوبخت است که قرار شد سازمان برنامه را که آقای احمدی نژاد منحل کرده بود احیاء کند. اما هیچ نقش مثبتی نداشت و جالب است خودش هم اقرار کرد به اینکه توانایی و قابلیت برای چنین مسند بزرگی را ندارد. ایشان سال گذشته استعفا داد در حالی که آقای روحانی با علم به ناتوانی وی با استعفایش موافقت نکرد و او را برگرداند.

خیرخواهان بیان کرد: هنر آقای نوبخت فقط در زدن حرف‌‌‌‌‌‌‌های زیبا‌‌‌‌‌‌ است در حالی که مردم را هر روز بیشتر مستأصل‌‌‌‌‌‌ می‌کنند. به تازگی هم گفته برای حل مشکلات کشور باید دعا کنیم. حالا اگر من و شما این را بگوییم حرفی و حرجی نیست اما اینکه بالاترین مقام برنامه‌ریزی کشور به جای داشتن طرح و برنامه و ایده و نقشه برای آینده کشور بگوید دعا کنید واقعا از نوبر بودن هم فراتر  است.

باز خدا خیر به رئیس جمهور قبلی بدهد که شجاعت و صراحت داشت و رک و پوست‌کنده سازمان برنامه را تعطیل کرد. اسم اینها را دیگر نمی‌دانیم چه بگذاریم.

استاد اقتصاد دانشگاه مشهد گفت: آقای نوبخت در زمانی که نرخ ارز با توجه به شرایط بد کشور و تثبیت چند سال قبل، واقعا باید بالا می‌رفت فرمایش می‌کند که ما نباید بگذاریم با افزایش قیمت دلار، خاطر رئیس جمهور مکدر بشود. در حالی که نرخ ارز باید بالا‌‌‌‌‌‌ می‌رفت، دست من و شما هم نیست؛ این واقعیت بازار و اقتصاد است.

وی افزود: با این تورمی که به وجود آمده بود نرخ سه چهار هزار تومانی ارز دیگر معنی نداشت اما آن پافشاری بی‌معنی و لجبازی باعث شد که نرخ ارز ۱۵ هزار تومان بشود. یعنی این دولت باعث شد به بدتر از بد ببازیم و هنوز هم دارد به همین رویه ادامه می‌دهد.

خیرخواهان در پایان بیان کرد: آقای روحانی که ادعای تدبیر داشت باید افراد توانایی که به خوبی به دانش روز اقتصادی آشنا و مسلط هستند را دعوت‌‌‌‌‌‌ می‌کرد و مثل بچه کلاس اولی‌‌‌‌‌‌ می‌نشست و حرف‌‌‌‌‌‌‌های سنجیده و پخته‌ای که همه جوانب را در نظر گرفته بود را گوش‌‌‌‌‌‌ می‌داد و به آن‌‌‌‌‌‌‌ها عمل‌‌‌‌‌‌ می‌کرد. اما ظاهرا ایشان بیشتر مایل است به آن چیزی که در ذهنش دوست دارد اتفاق بیفتد عمل کند، یعنی همه چیز ارزان باشد، قیمت دلار بالا نرود و تورم تک رقمی بماند.