«نود اقتصادی»: یک تولید کننده صنعت پوشاک گفته است که به دلیل نوسانات نرخ ارز و افت شدید قدرت خرید مردم، میزان فروش محصولات شرکت متبوع او در سالجاری نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش یافته و نصف شده است.

رحیم چگنی در گفگتو با «نود اقتصادی» افزوده که نوسانات نرخ ارز قدرت تصمیم گیری رای برای تولید کنندگان کاهش داده و آینده تولید برای ما مبهم شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در تامین مواد اولیه  مشکلات بسیاری دارد خواستار آن شد تا دولت به حل مشکلات تولیدکنندگان ورود کرده تا تامین مواد اولیه با سهولت بیشتری  برای تولید کنندگان مهیا شود.

چگنی تایید کرد که عمده مواد اولیه موارد نیاز صنعت پوشاک وارداتی بوده و برای ادامه حیات تولید باید بتوانند مواد اولیه را به راحتی تامین کنند.

مدیرعامل شرکت تولیدی زاگرس پوش، با ابراز نگرانی در تامین مواد اولیه برای تولید محصولات گفت که به شدت نگران آینده مبهم تولید بوده و با توجه به رکود حاکم در بازار، تامین  سرمایه در گردش هم به مشکلات اضافه شده است.

وی خبر داد که 9 برند مطرح خارجی صنعت پوشاک در شرایط  فعلی از خیابان جردن تهران رفته‌اند که این امر را می‌توان با حمایت دولت به یک فرصت برای فعالان داخلی صنعت پوشاک تبدیل کرد.