«نود اقتصادی»- معاون سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، کل ارزش دارایی صندوق متبوع خود و شرکت‌های تابعه را 20 هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت که 80 درصد از دارایی‌های این صندوق از لحاظ ارزشی بورسی هستند.

نجات امینی در گفتگو با «نود اقتصادی» افزود که 45 درصد از دارایی های صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه پتروشیمی بوده و 20 درصد دیگر آن نیز در زمینه نفتکش ها و کشتیرانی است و مابقی هم در حوزه های دیگر است.

به گفته وی، بیشتر ارزش دارایی‌های صندوق بازنشتگی کشوری در حوزه نفت و انرژی بوده که فقط دارایی‌های پتروشیمی جم به تنهایی حدود 5 هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

به گفته وی، واگذاری 67 شرکت زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری دراولویت بوده زیرا سیاست صندوق، خروج ازبنگاهداری است.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری، با بیان اینکه شکل گیری بنگاههای صندوق بازنشستگی کشوری در این سال ها بر اساس واگذاری ها و تکلیفی بوده و بر اساس زنجیره ارزش نبوده است، تصریح کرد که یکی از جمله برنامه‌های صندوق، اصلاح زنجیره ارزش، ادغام برخی شرکت ها و یا فروش آنها است.

وی، تعداد شرکت های صندوق بازنشستگی کشوری را 125 شرکت دانست و اعلام داشت که 67 شرکت کم بازده و زیان ده صندوق بازنشستگی کشوری واگذار می شوند.

امینی درباره خروج مدیران بازنشسته از ترکیب هیات مدیره شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری  هم گفت که مدیران بازنشسته استخراج شده و از اعضای هیات مدیره جمع آوری و خارج شده اند.