«نود اقتصادی»- مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اعلام کرد که هیچ چیزی برای واگذاری این شرکت به بخش خصوصی معلوم نیست و هنوز اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از جمله شرکت‌های دولتی بوده که در فهرست واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد، بنابراین باید تمام سهام آن واگذار‌ شود. شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده و عمده فعالیت آن انجام کنتر‌ل‌های کیفی و مقاومت مصالح در طرح‌های عمرانی، آزاد راه‌ها،بزرگراه‌ها، ساخت‌وسازها و باند فرودگاه  است. این شرکت، یک شرکت درآمد هزینه‌ای بوده و برآورد میشود که قیمت ارزش دارایی‌های آن حدود 600 میلیارد تومان باشد. با اینحال با گردش مالی سالانه 250 میلیارد تومان در سال 95 تنها 5 میلیارد تومان سود داشته است.

پیشتر یکبار نزدیک به یک سوم سهام شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به سهام عدالت اختصاص یافت اما اندک مدتی بعد،سهام واگذار شده به این شرکت بازگشت داده شد.

گفته می‌شود که مهمترین مخالف این واگذاری کسی نیست جز "سید رضا حسینی" مدیرعامل فعلی این شرکت که پیشتر گفته: تا زمانی که جایگاه حاکمیتی نظارت بر بخش خصوصی وجود نداشته باشد، واگذاری آزمایشگاه اشتباه است!

او حالا در گفتگو با «نود اقتصادی» درباره تغییر نام و فعالیت این شرکت هم به سازمان فناوری و مدیریت کیفیت گفته که چنین بحثی اصلا وجود ندارد و با توجه به فعالیت‌هایی که آزمایشگاه انجام می‌دهد شاید مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی احساس می‌کند که اینجا استعدادی برای فعالیت‌های فناورانه داشته باشد.

جالب‌تر اینکه مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، در نامه‌ای به "حسینی" مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرنگار «نود اقتصادی» قرار گرفته اعلام داشته که در طرح توسعه فناوری این وزارتخانه و با تغییر اساسنامه ماموریت سازمانی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک می‌تواند در سطحی بالاتر از صرف تضمین کیفیت در طرح‌های عمرانی کشور عمل کند، بنابراین طبق نامه جنابعالی، مبنی بر پیشنهاد اساسنامه نوین برای آزمایشگاه مکانیک و خاک، این طرح برای بررسی و اعلام نظر تقدیم حضور می شود!

حسینی در بخش دیگری از اظهارات خود تایید کرد که "نادری" عضو قبلی هیات مدیره این شرکت بازنشسته شده و اکنون "اسماعیلی" با  32 سال سابقه فعالیت در شرکت آزمایشگاه به عنوان عضو جدید هیات مدیره معرفی شده است.