«نود اقتصادی»- مجمع امور صنفی و خدمات فنی تهران اعلام کرده که صدور پروانه کسب به شماره 696 مورخ 18 تیرماه سال 90 توسط اتحادیه صنف سازندگان درب و پنجره آلومینیومی، تخلف از مقررات و مداخله در امور تشکل‌های صنفی شهرستان ری بوده است.

بر پایه این گزارش، پروانه کسب شماره 696 در تاریخ 18 تیرماه سال 90 و به نام "علی فاضلی" توسط اتحادیه صنف سازندگان درب و پنجره آلومینیم شهرستان صادر شده است. ششمین دوره انتخابات اتاق اصناف ایران هفتم آبان ماه سال 93 برگزار شد که در نهایت به نفع علی فاضلی پایان یافت.

طبق قانون نظام صنفی، یکی از پیش نیازهای برگزاری انتخابات هیات رئیسه، داشتن پروانه کسب معتبر و دائم و استعلام از وزارت صنعت، معدن و تجارت استان مربوطه است.

طبق صورتجلسه هیات رئیسه مجمع امور صنفی صنوف تولیدی و خدمات فنی تهران که در 26 اردیبهشت ماه سال 91 برگزار شده، آمده است که از واحد صنفی قبلی آقای فاضلی مسبوق به پروانه کسب شماره 85/267 در رسته درب و پنجره سازی آلومینیومی در خیابان قزوین، پل امام زاده معصوم بازدید به عمل آمده که محل مذکور شامل دو باب مغازه بوده که به واحد فروشندگی مواد پروتئینی تبدیل شده و در سال 89 توسط  علی فاضلی به فردی به نام (ح- م) واگذار و تحویل خریدار شده است.

گفته می‌شود که با توجه به ماده 18 قانون نظام صنفی و ماده 34 آیین نامه اجرایی صدور پروانه کسب، فاضلی مکلف بوده تا نسبت به اعلام موضوع و ابطال پروانه کسب به اتحادیه مربوطه اقدام و از تاریخ واگذاری، عضویت و پروانه او از درجه اعتبار ساقط بوده است.

درادامه این صورتجلسه تاکید شده که در تاریخ 26 اردیبهشت ماه سال 91 هیات رئیسه ازمحل جدید علی فاضلی در مجتمع صنفی  و صنعتی خاوران با شماره پروانه کسب 696 بازدید به عمل امده که از قرار معلوم، کارگاه مذکور در سایت ماشین سازان با توجه به قدمت ساخت کارگاه، مربوط به سایت فناوران بوده و هیچ فعالیتی  هم درآن مشاهده نشده.

هیات رئیسه، درانتهای گزارش خود آورده که با توجه به واگذاری محل قبلی آقای فاضلی در تاریخ اول مهرماه سال 89 و خروج از عضویت در اتحادیه تهران و خرید محل جدید در سال  90 که اصالت آنهم دارای ابهام بوده، در نتیجه علی فاضلی باید نسبت به تکالیف خود به عنوان فردی صنفی اقدام و در زمان برقراری عضویت نسبت به انتقال محل و استفاده از تسهیلات مندرج در تبصره 4 ماده 26 قانون نظام صنفی اقدام می‌کرده، بنابراین صدور پروانه کسب شماره 696 در تاریخ 18 تیرماه سال 90 توسط اتحادیه صنف سازندگان درب و پنجره آلومینیومی بنا به مراتب یاد شده تخلف از مقررات و مداخله در امور تشکل های  صنفی شهرستان ری است.

نامه هیات رئیسه مذکور به امضای علیرضا راسی، حسین درودیان و محمد پورمزرعه رسیده بود.