«نود اقتصادی»:تحلیل داده ها و نقشه های هواشناسی بیانگر عبور امواج کم دامنه از غرب و جنوب غرب کشور در روز پنج شنبه می باشد که سبب ابرناکی،بارش باران گاهی وزش باد در استان های ایلام،لرستان،شمال خوزستان،چهارمحال وبختیاری وجنوب همدان وکرمانشاه می شود.

بر اساس این گزارش، روز جمعه سامانه بارشی جدیدی از غرب،به کشور وارد می شود،فعالیت این سامانه طی روزهای جمعه وشنبه در شمال غرب،غرب،دامنه های زاگرس مرکزی و دامنه های جنوبی البرز بوده که سبب بارش برف وباران در آذربایجان شرقی وغربی،کردستان،زنجان،اردبیل وارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی وبارش باران در شمال سمنان،تهران،البرز،همدان،مرکزی،کرمانشاه،ایلام،لرستان،چهارمحال وبختیاری وشمال خوزستان خواهد شد.

در عین حال، از بعدازظهر جمعه و روز جمعه و روز شنبه با شمالی شدن جریان به روی سواحل دریای خزر بارش باران در استان های ساحلی شروع می شود.

این گزارش حاکیست: روز یکشنبه کل نیمه غربی کشور بارش باران و برف و در نوار شمالی کشور بارش باران و برف و کاهش نسبی دما رخ خواهد داد،در استان های کهگیلویه و بویر احمد،شمال فارس،شمال بوشهر،شمال و شرق خوزستان بارش باران و برخی مناطق استان های اصفهان،قم،یزد،سمنان،خراسان رضوی و شمالی نیز بارش باران وبرف پیش بینی می شود.

شدت بارش در روزهای جمعه و شنبه در کردستان،جنوب آذربایجان غربی و شرقی،کرمانشاه،زنجان،قزوین،شمال ایلام،غرب همدان،شمال لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی بوده و روز یکشنبه در آذربایجان غربی و شرقی،زنجان،قزوین،کردستان،کرمانشاه،ایلام،لرستان،چهارمحال وبختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان و ارتفاعات البرز مرکزی است.

روز جمعه شدت وزش باد در جنوب عراق و شمال عربستان قابل توجه بوده و رویداد پدیده گردو غبار در استان های خوزستان وایلام دور ازانتظار نمی باشد.