«نود اقتصادی»:فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: وظیفه امروز این قرارگاه، توسعه اشتغال و آبادانی در کشور است و معتقدیم باید به شکلی جهادی، انقلابی و اعتقادی برای اجرای فرامین رهبری تمام تلاش خود را به کار گیریم.

سردار عبادالله عبداللهی در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء موتور محرک سازندگی کشور است و تا جایی که توانسته فعالیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در 10 عرصه کشور تلاش می کند و اگر این حضور قرارگاه نبود، امروز مشکلات زیادی در حوزه های مختلف داشتیم.

وی تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء درحوزه نفت و گاز در حوزه بنزین واردات را قطع کرده و تا پایان سال به صادرات خواهیم رسید.

سردار عبداللهی گفت: از 45 میلیارد مخازن آبی کشور، 25 میلیارد مترمکعب توسط قرارگاه ساخته شده است و یکی از عظیم ترین پروژه ها نیز آب های مرزی بود.

وی گفت: از سه و نیم سال قبل اولین جلسه را برای اجرای کارها در استان کرمان داشته ایم و پس از آن کارهای بزرگی از جمله سد صفارود، خط انتقال و طولانی ترین خط انتقال آب خاورمیانه را در این استان آغاز کرده ایم.

وی افزود: در حوزه صنعت کارخانه احیاء، کارخانه فولاد و کنسانتره مس در دره آلو را داریم که جزو پروژه های بزرگ و ملی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه پروژه های شهری نیز پیشرفت های خوبی داریم، اظهار کرد: این قرارگاه طلب 32 هزار میلیارد تومانی از دولت دارد که یکهزار میلیارد تومان مربوط به استان کرمان است.

وی گفت:در صورتی که پولی به دست ما برسد ، برخی پروژه های شهری کرمان که بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به اتمام می رسانیم.

سردار عبداللهی با اشاره به اقدامات انجام شده در مسیر توسعه شهرستان رودبار جنوب، گفت: گرانی و مشکلاتی که درخیابان ها دیده می شود مربوط به بیکاری است و ما باید با توسعه اشتغال این مشکلات را حل کنیم.

وی تصریح کرد: از ویژگی های بسیار خوب استان کرمان، وحدت بسیار خوب موجود در این استان است که موجب می شود که بتوانیم به اهداف عالیه خود دست یابیم.