«نود اقتصادی»- مدیرعامل یک شرکت تولید کننده فیبر خبر داده که هزینه حمل و نقل ام دی اف از بنادر کشور روسیه به بنادر ایران در شمال کشور در یک بازه زمانی 6 ماهه ، یعنی خردادماه تا اکنون، دستکم 90 درصد افزایش یافته است.

این مدیر عامل شرکت تولید کننده فیبر در گفتگو با «نود اقتصادی» در توضیح چرایی این افزایش شدید قیمت حمل و نقل ام دی اف افزوده که شرکت کشتیرانی دریای خزر، عمده تمرکز ناوگان خود را تا تیرماه سال آینده به واردات انواع غلات و گندم اختصاص داده که در نتیجه شرکت‌های تولیدکننده ام دی اف برای واردات مواد اولیه اذیت می‌شوند.

وی که نخواست نامی از او در خبر برده شود مدعی شده که 2 هزار تن از کالای اولیه ام دی اف شرکت متبوع او از بندر آستاراخان روسیه تا بنادر ایران سه ماه دیرتر ترخیص شده است.

به گفته وی، به دلیل افزایش 90 درصدی هزینه حمل ونقل، قیمت ام دی اف در بازار تهران در همان بازه زمانی دستکم 20 درصد افزایش یافته است.

شرکت کشتیرانی دریای خزر با 23 فروندکشتی ملکی و استیجاری جنرال کارگو و ظرفیت  95 هزار تن جابجایی بار به عنوان بزرگترین ناوگان ملی و تجاری منطقه شمال کشور محسوب می شود.

درحال حاضر 31 درصد ازسهم واردات کالا در بنادر شمالی کشور و 45 درصد از حمل کالای صادراتی به بنادر خارجی در اختیار شرکت کشتیرانی دریای خزر است.