«نود اقتصادی»:مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: هنوز نمی‌توان درباره احتمال جان باختن تمام سرنشینان نفتکش ایرانی آمار قطعی ارائه کرد.

یک فروند کشتی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما که حامل 136 هزار تن میعانات گازی از مبدا بندر عسلویه به کره جنوبی بود، دو روز پیش در ساعت 16:30 به وقت تهران در محدوده دریایی چین (160 مایلی بندر شانگهای چین) با کشتی باری چینی برخورد کرد و بر اثر این اتفاق بلافاصله کشتی نفت‌کش دچار انفجار و حریق شد.

محمد راستاد با بیان اینکه یک جسد اطراف نفتکش ایرانی که با کشتی باری چینی برخورد کرده در سطح آب یافت شده است، افزود: جسد یافت شده از بین مفقودین 32 خدمه نفتکش برای شناسایی در حال انتقال به بندر شانگهای چین است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از برخورد نفتکش ایرانی و کشتی باری چینی، به علت حجم زیاد آتش، امکان نزدیک شدن به این نفتکش وجود نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر شناورهای امداد و نجات پیرامون کشتی حضور دارند و کشور چین با همکاری کره جنوبی همه توان خود را برای امداد و نجات انجام داده است و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تیم همراه به محل حادثه اعزام شدند تا ارزیابی‌های اولیه از وقوع حادثه برخورد دو کشتی در آب های چین انجام شود.

راستاد افزود: همچنین در تهران هم کمیته بررسی حادثه تشکیل شده است تا به موضوعات و جوانب مختلف این حادثه رسیدگی شود و این کار تا تعیین تکلیف همه سرنشینان نفتکش سانچی ادامه خواهد داشت.