«نود اقتصادی»- مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، گفته که از شنیدن خبر انصراف "محمد حیدری"، عضوکنونی هیات مدیره شرکت بیمه ایران برای نیامدن به شرکت بیمه میهن غافلگیر شده و افزوده که "محمد حیدری" با این اقدام خود، اخلاق حرفه ای را رعایت نکرد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با داشتن 18 درصد سهام شرکت بیمه میهن یکی ازسهامداران عمده این شرکت بیمه ای به شمار می آید.

چندی قبل، محمد حیدری، عضو کنونی هیات مدیره شرکت بیمه ایران  به «نود اقتصادی» گفته که از حضور در سمت مدیریت عاملی شرکت بیمه میهن انصراف داده و توضیح داد که شرکت بیمه میهن او را به عنوان گزینه مدیرعامل به بیمه مرکزی معرفی کرده بود، اما در لحظه آخر به دلیل  اختلاف نظر با سهامداران ازادامه مسیر انصراف داده است.

برهمین اساس،"عبدالله شیر محمدپور"، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین درگفتگو با «نود اقتصادی»، با گلایه شدید از این اقدام محمد حیدری، تصریح کرد که با وجود برگزاری جلسات مکرر با حیدری وقول جدی او برای حضور در مدیریت شرکت بیمه میهن، اما حیدری برای انصراف یک تلفن هم به او نکرده است!

وی، اذعان داشت که شرکت بیمه میهن در شرایط فعلی دارای مشکلات فراوانی بوده، بنابراین برای رهایی از این مشکلات، پوست اندازی مدیریتی درتمام ارکان آن یک ضرورت بوده که هرچه سریعترهم اجرایی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین، گام دوم در راستای حل مشکلات شرکت بیمه میهن،جراحی ساختار پرتفوی این شرکت بوده چرا که بیمه میهن، باید از صدور بیمه نامه های شخص ثالث و درمان خارج شده و به سمت صدور بیمه نامه عمر و زندگی حرکت کند.

شیرمحمدپور با بیان اینکه برای سرپرستی صادقی نژاد، قائم مقام فعلی بر شرکت بیمه میهن حکمی صادر نشده ،تصریح کرد که بخشی از مشکلات کنونی در شرکت بیمه میهن ناشی از نوع مدیریت مدیران کنونی بوده است و افزود که پس از منفک شدن موسی الرضا و تیم همراه از این شرکت، یک مدیر جوان و کاربلد باید سکان شرکت بیمه میهن را در دست بگیرد زیرا این شرکت در پرداخت خسارت هم با مشکل مواجه است.

او خبر داد که برای یافتن گزینه مدیرعامل جدید شرکت بیمه میهن دست به کار شده و با سایر سهامداران رایزنی کرده است و افزود که قحط الرجال که نیست و در شرایط فعلی شرکت بیمه میهن نمی‌تواند از مدیر بازنشسته در ترکیب مدیریت خود استفاده کند.

شیر محمدپور، از سهامیان مقدم به عنوان یکی از گزینه هایی یاد کرد که در گذشته، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان نماینده خود در ترکیب هیات مدیره شرکت بیمه میهن معرفی کرده اما توضیخ داد که با گذشت سه ماه از صدور حکم برای عضویت سهامیان در هیات مدیره، حتی یکبار هم از او برای حضور در جلسات هیات مدیره دعوت به عمل نیامده است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین افزود که شرکت سرمایه گذاری صبا تامین برای افزایش سرمایه شرکت بیمه میهن از محل آورده نقدی اعلام آمادگی کرده و ادامه داد که مشکل شرکت بیمه میهن با آوردن املاک برای افزایش سرمایه حل نمی شود و تنها راه نجات خروج از این وضعیت شرکت بیمه میهن آورده نقدی است.

وی هشدار داد که با ادامه روند کنونی مدیریت شرکت باید منتظر تبدیل شدن بیمه میهن به بیمه توسعه‌ای دیگر در صنعت بیمه باشیم.