سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در رابطه با تأسیس سوپرمارکت کره‌ای در ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: رکود موجب شده است که افت فروش داشته باشیم زیرا تقاضای خرید از سوی مردم کمتر شده، این کاهش فروش منطقه به منطقه متفاوت است به طور مثال در برخی مناطق ممکن است کاهش 20 درصد باشد و در منطقه دیگر به بیش از 50 درصد هم برسد.

وی افزود: در چنین وضعیتی تأسیس فروشگاه‌ها اوضاع را برای اعضای اتحادیه سخت‌تر کرده است و موجب تعطیلی واحدهای صنفی شده، امسال هم حدود 10 واحد از واحدهایمان تعطیل شده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران خاطرنشان کرد: ما مخالف تأسیس فروشگاه‌ها نیستیم اما نباید این فروشگاه‌ها در مناطقی باشد که به تعداد قابل توجه سوپرمارکت دائر است زیرا بسیاری از مغازه داران به دلیل همین فروشگاه‌ها از کار بیکار شده‌اند.

وی عنوان کرد: بسیاری از این فروشگاه‌ها برای کشورهای دیگر هستند، به طور مثال جانبو فروشگاهی است که متعلق به کشور ترکیه است، لذا تأسیس این فروشگاه‌ها موجب رفتن سرمایه از داخل کشور خواهد شد

درخشانی اظهار داشت: اکثر مغازه‌ها، نه تنها سوپرمارکت‌ها، بلکه خوارو بار، قصاب و بسیاری دیگر از صنف‌ها در حال نابودی هستند و دلیلش هم تنها همین فروشگاه‌ها است که اتفاقا سودش هم به جیب افراد دیگری می‌رود.

وی تصریح کرد: شاید با تأسیس فروشگاهی 10 فروشنده استخدام شود اما از طرف دیگر مغازه‌داران زیادی بیکار خواهند شد که همین اتفاق هم در صنف ما رخ داده است.