سید محسن ضیایی، دبیر انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» بیان داشت: بازار داخلی مبلمان مانند سایر بخش‌های دیگر در رکود به سر می‌برد و بازار صادرات این کالاها هم به دلیل نبود برنامه مدون تغییر خاصی در این مدت نداشته است.

وی افزود: افت بازار داخلی حدود 25 تا 30 درصد بوده است، سال 95 نیز نسبت به سال 94 حدود 20 درصد کاهش فروش داشته‌ایم، بنابراین روی هم رفته نسبت به سال 94 حدود 40 تا 50 درصد کاهش فروش داریم.

وی بیان داشت: صنعت مبلمان وابستگی زیادی به صنعت ساختمان دارد بنابراین زمانی که ساختمان سازی در رکود به سر می برد صنعت مبلمان که شامل درب‌های ساختمان، کابینت‌های چوبی، کمدهای دیواری و پارکت و موارد دیگری است نیز، دچار افت شدید می‌شود که در سال‌های اخیر نیز چنین اتفاقی افتاده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان مبلمان با بیان این مطلب که بازار مبلمان کوچک شده است، خاطرنشان کرد: در دهه 80 از صد درصد فروش تنها 30 درصد سهم تعویض مبلمان و صنایع چوبی بود و 70 درصد مابقی اختصاص به  تجهیز ساختمان‌های جدید داشت اما در چند سال اخیر این نسبت کاملا برعکس و نسبت تعویض مبلمان به تجهیزکردن ساختمان‌های جدید 70 به 30 شده است.

وی در رابطه با وضعیت کارگاه‌های تولیدی گفت: ظرفیت عملیاتی واحدهای تولیدی هم افت 30 تا 40 درصدی دارد و بسیاری از واحدها بوده‌اند که دو شیفته و یا سه شیفته کار می کردند اما الان فعالیت خودشان را محدودتر کرده‌اند.