حسین راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا در گفتگو با خبرنگار «نود اقتصادی» در رابطه با آمار رشد اقتصادی 7 درصدی در سه ماهه نخست 96، اظهار داشت: نحوه محاسبه این عدد اشکالات جدی دارد، در واقع رشد بخش‌های مختلف عمدتا 2 ، 3 درصد است و تنها بخش مالی است که یک رشد حدود 33 درصدی را نشان می‌دهد که مبنای آن نیز فروش اوراق مشارکت توسط خود دولت است.

وی افزود: با توجه به این که سه ماه ابتدایی سال 96 همزمان بود با مبارزات انتخاباتی و از طرفی رشد اقتصادی در پایان سال 95 ، 3 درصد مطرح شد لذا می‌توان گفت در چنین وضعیتی اعلام رشد 7 درصدی بیشتر شبیه به یک شوخی است.

این استاد دانشگاه در رابطه با کابینه و اعضای اقتصادی دولت نیز به «نود اقتصادی» گفت: مأموریت اصلی دولت دوازدهم کاهش سهم دولت در بخش‌های عمومی و خصوصی سازی است که پیامدهای آن هم رشد نابرابری و فقر خواهد بود به خصوص در شرایطی که فقر در کشور ما به مرزهای بحران رسیده است و گستره و عمق آن در خیلی از موارد در دوره‌های اخیر بی سابقه است.

وی ادامه داد: تداوم اصرار بر روند خصوصی‌سازی‌ها فقط می‌تواند به ناامنی‌های اجتماعی و سیاسی منجر شود. به طور مثال در جایی خواندم که وزیر جدید در پاسخ به این که رئیس جمهور در ملاقات با شما چه نکاتی را مطرح کردند، پاسخ داده است که این موضوع از سوی آقای روحانی بیان شده که دانشگاه‌ها باید روی پای خود بایستند.

راغفر گفت: در حال حاضر  87.5 درصد ثبت نام دانشگاهی پولی است و تنها 12.5 درصد با امکانات دولتی و عمومی در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند و این در دنیا بی سابقه است، با این حال همچنان تأکید بر خصوصی تر کردن آموزش عالی دارند، همان طور که بر خصوصی کردن بخش سلامت بسیار تأکید دارند و این در حالی است که پیامدهای این جریان بسیار هولناک خواهد بود.

وی در مورد آمار ایجاد 1.5 میلیون شغل در 6 ماه نخست امسال نیز گفت: وقتی آماری می دهیم که مردم در زندگی نمی‌توانند آن را لمس کنند و از سوی دیگر شواهدی هم  از جمله تعطیلی واحدهای تولیدی این آمار را نقض می‌کند، باعث می شویم که اعتبار نهادهای عمومی ارائه دهنده آمار در نزد مردم از بین برود.

این  استاد دانشگاه تأکید کرد: چنین آمارها و بی اعتمادی‌هایی است که موجب می‌شود بسیاری بر این باور باشند که باید دستگاه‌ها و نهادهایی که آمار را اعلام می‌کنند مستقل از ساختار اجرایی کشور باشد تا بتواند موجب اعتماد مردم شود.

راغفر بیان داشت: مسلما شواهدی مبنی بر ایجاد 1.5 میلیون شغل در جامعه وجود ندارد، ما در جامعه خود نه تنها این را لمس نمی کنیم بلکه شاهد تعطیلی پی در پی واحدهای تولیدی هستیم.

وی در پایان در پاسخ به این که نظرتان درباره تیم اقتصادی دولت و شخص مسعود نیلی چیست، گفت: نظر خاصی ندارم اما آقای نیلی همه کاره تیم اقتصادی دولت هستند.