«نود اقتصادی»:رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: با توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش و مستمری بگیر کمیته امداد، سال گذشته شمار خانوارهای نیازمند 10 درصد کاهش یافت.

پرویز فتاح در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون و600 هزار خانوار کشور تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و مستمری دریافت می کنند.

وی تامین مسکن مورد نیاز اقشار آسیب پذیر را موجب توانمندی این قشر نیازمند دانست و افزود: با امضای این تفاهمنامه گام مثبتی برای برای نیازمندان جامعه روستایی برداشته شده که امید است در3 و 4 سال آینده این عمل خیر با همکاری بنیاد مسکن ادامه پیدا کند.

به گفته فتاح، کمیته امداد سال گذشته 25 هزار خدمت را در شهر و روستا به نیازمندان ارایه داد و با همکاری سپاه و بسیج 4هزار و 150 واحد مسکونی را در 6 استان برای روستاییان ساخته شد.

تفاهمنامه همکاری میان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور نوسازی و بهسازی 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در مناطق روستایی کشور امروز (سه شنبه) در محل بنیاد مسکن به امضای «پرویز فتاح» رییس کمیته امام خمینی(ره) و «علیرضا تابش» رییس بنیاد مسکن رسید.

بر اساس این تفاهمنامه؛ در مدت یکسال، 20 هزار واحد مسکونی برای نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی در مدت یکسال بر اساس جدول استانی ساخته خواهد شد.

در این تفاهمنامه بنیاد مسکن متعهد شده است که در مناطق روستایی که دارای زمین هستند با معرفی کمیته امداد معادل 50 میلیارد ریال تسهیلات و 25 میلیون ریال کمک های بلاعوض برای واجدین شرایط اختصاص یابد.
کمیته امداد نیز متعهد شد، با معرفی نیازمندان از پرداخت هزینه های حق انشعابات آب، برق، گاز، فاضلاب و عوارض صدور پروانه ساختمانی معاف شوند.